پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد: ۷۰ درصد گندم ایرانی تولید شده کیفیت مناسبی دارد و کسانی که بی‌کیفیتی این محصول استراتژیک را مطرح می‌کنند، دنبال واردات گندم هستند.

شعارسال : علی‌اکبر مهرفرد اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته شایعاتی در مورد پایین بودن کیفیت گندم ایرانی مطرح شد اما باید گفت که حدود ۴۴ درصد گندم تولید شده در کشور کیفیت عالی دارد و حدود ۲۶ درصد آن کیفیتش در سطح خوب است که این مساله نشان می‌دهد ۷۰ درصد گندم ایرانی تولید شده در سال زراعی گذشته کیفیت قابل قبول و خوبی دارد.

وی افزود: اگر مابقی تولید گندم هم کیفیتش پایین باشد با مدیریت و اختلاط آن، کیفیت این محصول استراتژیک را از نظر دارا بودن پروتئین، گلوتن و دیگر شاخص‌ها تامین خواهیم کرد.

مهرفرد گفت: برخی که این شایعات را در مورد بی‌کیفیت بودن گندم ایرانی مطرح می‌کنند به دنبال واردات هستند. اما باید گفت که هیچ نیازی به واردات گندم نداریم و به هیچ وجه مجوز آن صادر نخواهد شد.

البته پیش از این نیز دیگر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به طرح مباحثی که از یکی از سخنرانی‌های وزیر بهداشت در مورد پایین بودن کیفیت گندم مطرح شده بود، پاسخ داده و اعلام کرده بودند که کیفیت گندم ایرانی مناسب است و نیازی به واردات نداریم. حال باید منتظر ماند و دید که وزارت جهاد کشاورزی با وجود اعلام خودکفایی مجدد در تولید گندم و بی‌نیازی از واردات می‌تواند مدعیان پایین بودن کیفیت این محصول استراتژیک را قانع کند یا آنکه نسبت به واردات آن رضایت می‌دهد که البته بعید به نظر می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1396، کدخبر: 96083017231 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین