پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: نبود سواد سیاسی کافی بین شهروندان زن موجب شده است تا بستر لازم برای خدمت آنها نیز در برخی مواقع فراهم نشود.

شعار سالدر خصوص اینکه چرا برای تصدی پست‌های مدیریتی توسط زنان در سطوح بالای مدیریت کشور مقاومت‌هایی وجود دارد، گفت: درحال حاضر با توجه به تلاش‌هایی که انجام شده و رویکرد دولت در استفاده حداکثری از تمامی نخبگان و شایسته سالاری جامعه زنان کشور توانسته اند بخشی از حق خود را در مدیریت کشور بدست گیرند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و قرار گیری زنان در جایگاه در خورِ توجه فاصله زیادی وجود دارد.

شهلا تاجفر در بررسی چرایی غفلت از بهره مندی زنان در پست‌های مدیریتی اذعان می‌کند: علت نخست و مهم بروز مشکل به این موضوع بر می‌گردد که این مردان هستند که برای زنان جامعه تصمیم می‌گیرند و همین امر موجب غالب شدن نگاه مردانه بر استفاده از زنان می شوند.

وی افزود: علت دیگر اجحافی که بر زنان در تصدی‌گری پست های مدیریت تحمیل می شود این است که این قشر به خودباوری لازم در این خصوص دست نیافته‌اند و به جهت تجربه کم و استرس به جای پیشرفت درحال پسرفت از احقاق حق خود هستند و این درحالیست که نصف جمعیت کشور را زنان تشکیل داده اند و حق مسلم آنان است که نصف پست های مدیریتی را در اختیار داشته باشند، مطالبه ای که حتی یک چهارم آن نیز عملی نشده است.

وی ایجاد پست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را اقدام قابل تقدیر دولت در راستای پاسخگویی به مطالبه زنان جامعه در واگذاری پست های مدیریتی به این قشر دانسته و اضافه کرد: موضوع قابل نقد در این بخش این است که خودِ بانوان به دلیل عدم خودباوری در رسیدن به حقانیت از موضع خود عقب نشینی می کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اذعان می کند: زنان بسیاری در جامعه امروز از خود گذشتند تا به جامعه و قشر خود خدمت کنند اما نبود سواد سیاسی کافی بین شهروندان زن موجب شده است تا بستر لازم برای خدمت آن ها نیز در برخی مواقع فراهم نشود.

این مقام مسئول عنوان کرد: جامعه زنان ما نیاز به آگاه‌سازی دارند تا با این آگاهی فرزندان مطلع را پرورش دهند که روحیه مطالبه گری داشته باشند. امروزه اغلب شهروندان زن و مرد از کاربران فعال شبکه های مجازی هستند اما به جای بهره مندی از این فضا برای افزایش آموخته های‌شان، اوقات خود را به سرگرمی، گپ و تفریح می گذرانند و نشان از این دارد که بخش مهمی از عدم تحقق آرمان های قشر زنان در جامعه به خود آنها بر می گردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 30 آبان 96، کدمطلب:561077، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین