پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان و با استناد به منابع نزدیک به وی، نوشت: چند ساعت قبل از آنکه رونوشت متن استعفای حریری در اختیارش قرار بگیرد، وی در حبس خانگی مقامات سعودی بوده است.

شعارسال : خبرگزاری رویترز در گزارشی با بیان اینکه مهم ترین سوال کنونی آن است که 'آیا حریری به طور داوطلبانه استعفا داده است؟' با استناد به آنچه ' سه منبع شامل دو مسئول عالی رتبه دولت لبنان و یک سیاستمدار ارشد این کشور' نامید، نوشت: به حریری دستور داده شد تا استعفا دهد.
رویترز با اشاره به گمانه زنی های صورت گرفته در خصوص بازداشت سعد حریری از سوی مقامات سعودی در ریاض، ادامه داد: حریری زمانی که در عربستان حضور داشته در حبس خانگی به سر می برده است.
این رسانه انگلیسی پیشتر در اولین گزارش اختصاصی خود به نقل از اظهارات یک منبع نزدیک به سعد حریری نوشت: به محض فرود هواپیمای حریری در ریاض، سعد فورا دانست که اوضاع عادی نیست. هیچ کس برای استقبال از سعد در صف انتظار نبود. پس از آن، سعد حدود چهار ساعت منتظر ماند تا متن استعفایش به او داده شود و او آن را در تلویزیون قرائت کند.
رویترز به نقل از یک منبع سیاسی لبنانی دیگر، تصریح کرده بود: از بدو ورود سعد به ریاض، سعودی ها هیچ احترامی به او نگذاشتند.
سعد حریری نخست وزیر لبنان روز شنبه (13 آبان-4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش کناره گیری کرد.
مقام های لبنانی از جمله میشل عون رئیس جمهوری لبنان استعفای او را زیر فشار عربستان دانستند. عون به تصریح گفت که نخست وزیر لبنان در ریاض در بازداشت است و این مساله اقدام خصمانه علیه لبنان است.
سعد حریری پس از حدود سه هفته به لبنان بازگشت و در سخنرانی خود که به صورت مستقیم از تلویزیون لبنان پخش می‌شد، گفت: من استعفای خود را به رییس‌جمهور میشل عون ارایه دادم، اما رییس‌جمهور از من خواست تا از این تصمیم فعلا خودداری کنم و من نیز آن را پذیرفتم.
حریری در جمع خبرنگاران گفت: «کشور عزیز ما در این دوره بحرانی نیازمند تلاش‌هایی استثنایی برای محافظت در برابر خطرات و چالش‌ها است. رییس‌جمهور قبل از اینکه استعفای خود را به او بدهم از من خواست که دست نگه دارم و با یکدیگر در مورد مسائل مختلف سیاسی بحث و گفت‌وگو کردیم
او همچنین روز چهارشنبه به شهر بیروت رفت و همراه با سایر مقام‌های لبنانی در جشن استقلال لبنان شرکت کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396، کدخبر: 82740254 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین