پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
همزمان با تشدید حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن، شماری از مزدوران این ائتلاف در حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

شعارسال: یک منبع نظامی به شبکه خبری المیادین گفت که در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در پادگان السلّان واقع در بخش المصلوب در شمال استان الجوف، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند. درگیری‌ها بین دو طرف تا دره‌های شُواق، ملحان، و وقز نیز امتداد یافت.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود، یک خودروی نظامی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در منطقه صبرین در بخش خب و الشعف در استان الجوف منهدم کردند که در نتیجه آن تمامی سرنشینان این خودرو کشته شدند.

در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی سه بار شهر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین 5 بار دو بخش باقم و کتاف در شمال یمن را بمباران کردند. همزمان با این تحول، ارتش سعودی، مناطق مختلفی در منطقه نوار مرزی با استان صعده را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

یک منبع محلی گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز دو بخش حرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را ده‌ها بار هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی به سمت کوه الشرفه در نجران را متوقف کردند که در پی این عملیات، شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته، 5 بار تلاش مزدوران منصورهادی وائتلاف متجاوز سعودی برای پشروی در این منطقه را متوقف کردند و این در حالی است که مزدوران از پشتیبانی گسترده هوایی برخوردار بودند.

یک منبع نظامی گفت که یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در پایگاه عبّاسه در اطراف گذرگاه الخضراء در نجران عربستان، را در هم کوبید.

طی ماه‌های گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان به این کشور، حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

نیروهای یمنی در ماه سپتامبر، علاوه بر انجام حملات زمینی، حملات موشکی خود به مواضع متجاوزان را نیز تشدید کردند که در پی این حملات، خسارات سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد آمد.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 ، کدخبر: 1582030 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین