پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
فرهنگ كتاب و كتابخواني از سوي نخبگان و متوليان امر فرهنگ همواره توصيه مي شود اين در حالي ايست كه كشور ما همواره از عدم تقاضاي قابل قبول مردم رنج مي برد. از اين رو متوليان امر با گراميداشت آن و پيوند اين مهم با مسائل قابل درك براي عموم همواره بر كتابخواني تاكيد دارند.

شعارسال: به اعتقاد بسیاری از بزرگان تعلیم وتربیت و روانشناسان اولین عاملی که در ایجاد عادت به مطالعه تاثیرگذار است خانواده است .چنانچه می دانید عادت به مطالعه یک امر  اکتسابی است در نتیجه این عادت مانند الگوهای رفتاری دیگر در روند اجتماعی شدن کودک در او ایجاد می شود .اگر پدر و مادرعادت به مطالعه داشته باشند و بخشی از شبانه روز را به مطالعه کتاب یا روزنامه اختصاص بدهند و کودک در طول روزها وشب هایی که با آنها می گذراند ببیند که پدر و مادرش کتاب می خوانند وببیند که در مورد کتاب ها و نکته های خاص از آنها بحث و اظهارنظر می کنند، کودک خیلی زود با کتاب آشنا می شود. اول تقلید و سپس با دیدن کتاب های تصویری که در آنها است اشیای پیرامون خود را پیدا می کند.بازشناسی به او کمک خواهد کرد که ناخودآگاه به سوی کتاب جلب شود واین امر به تدریج در او به صورت یک عادت در می آید



كتاب و كتابخواني و ميزان گرايش به مطالعه، امروزه يكي از شاخص‌هاي توسعه به شمار مي‌رود. بررسي‌ها نشان مي‌دهد مطالعه و كتاب خواني وضعيت مطلوبي در ايران ندارد و عمدتا مردم ايران از خريد و يا مطالعه كتاب گريزانند و اقدامات لازم و جدي جهت ترويج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.

مقام معظم رهبري در اين ارتباط مي فرمايند من هر زماني كه به ياد كتاب و وضع كتاب در جامعه خودمان مي افتم، قلباً غمگين مي‌شوم." بايد در جهت رفع اين مشكل بزرگ ، مردم، دولت و تمام نهادها و ارگان‌ها، همگام با يکديگر، به صورت جدي، وارد عمل شوند.


از اين رو چندي پيش احمد مسجد جامعي در صحن علني شوراي شهر تهران گفت:  كتابگردي امسال با زلزله غرب همراه شده است؛ از همه اعضاي شوراهاي شهر ها و روستاها ميخواهم كتابگردي را فراموش نكنند.

وي افزود: امسال ناشران كتاب ها ميزبان كودكان كار هستند

عضو شوراي شهر تهران عنوان كرد: قرارمان روز پنجشنبه در هر كتابفروشي مطابق سليقه شماست، حضور پيدا كنيد
همچنين حق شناس، رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ضمن تشكر از مسجد جامعي از مردم تقاضا كرد كتاب خريداري كنند.


بر اين اساس شايد اهميت داشته باشد تا اين روز همراه كودكانمان به ترويج كتابخواني كه بي شك در آينده فرزندانمان موثر است به كتابخانه هاي سطح شهر برويم و در اين اقدام فرهنگي سهمي داشته باشيم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تیترشهر، تاریخ انتشار 2 آذر 96، کد خبر:56071 ،www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین