پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان بابیان اینکه ما در بخش اول امسال یک میلیارد 800 میلیون تومان اعتبارداریم گفت: با این اعتبار باید بتوانیم این طرح کوتاه‌مدت را تا شهریور و مهرماه سال آینده جمع کنیم ولی برای طرح بلندمدت ما دنبال روش‌های مختلف تأمین مالی هستیم چون با روش‌های فعلی نمی‌توان آن را در مدت کوتاه جمع کرد.

شعار سال: سید محسن حسینی در نشست خبری بابیان اینکه ما برای شهر آستارا یک طرح ضربتی و فوری داریم که در حال انجام است اظهار کرد: در فصول گرم سال ما در بخشی از مواقع دچار کمبود آب می‌شویم آن‌هم بیشتر به خاطر کم شدن آب تصفیه‌خانه و آبی که ما از رودخانه بهارستان برای تصفیه‌خانه آب بهارستان تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان با بیان اینکه با طرح فوری و ضربتی که ما در نظر گرفتیم مشخص شد تأمین آب تصفیه‌خانه بهارستان از رودخانه آغچای است تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه شروع‌شده و پیمانکار بخشی از کار را انجام داده است و تصمیم داریم که در فصول گرم سال که آب رودخانه کم می‌شود آن کمبود را از رودخانه آغچای تأمین کنیم که در کوتاه‌مدت بتوانیم آب آستارا را تأمین کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه ما یک عملیات اصلاح رینگ بخشی از آستارا را بر عهده‌ داریم افزود: به‌زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و ابلاغ به پیمانکار انجام‌شده که با آن‌هم بتوانیم در بخش توزیع آب هم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دو طرح کوتاه‌مدت بخشی از مشکلات را حل خواهند کرد گفت: با توجه به افزایش جمعیت ما یک طرح بلندمدت هم داریم که مطالعات آن انجام‌شده که یک تصفیه‌خانه جدید، یک مخزن 10 هزار مترمکعبی در منطقه آستارا و یک مخزن 10 هزار مترمکعبی در چلوند آستارا را احداث کردیم.

حسینی افزود: همچنین یک مخزن دو هزار مترمکعبی در لوندویل و یک مخزن 100 مترمکعبی در آغچای و 56 کیلومتر خطوط انتقال را هم دارد که 270 لیتر در ثانیه دیگر را در افق طرح اضافه خواهد کرد از سمت دیگر آستارا که مجموع دو تا طرح 550 لیتر در ثانیه خواهد شد که با اعتباری بالغ‌ بر 150 میلیارد تومان ما بتوانیم این طرح را در فاز نهایی انجام بدهیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان بیان کرد: ما در بخش اول امسال یک میلیارد 800 میلیون تومان داریم که بتوانیم این طرح کوتاه‌مدت را تا شهریور و مهرماه سال آینده جمع کنیم ولی برای طرح بلندمدت ما دنبال روش‌های مختلف تأمین مالی هستیم چون با روش‌های فعلی نمی‌توان آن را در مدت کوتاه جمع کرد.

وی افزود: دنبال سرمایه‌گذار هستیم که همین‌طور که ما تصفیه‌خانه سنگر را به روش BOT در حال انجام هستیم بتوانیم آن را هم اجرا کنیم ولی قطعاً اعتباراتی که فعلاً داریم جوابگو طرح بلندمدت نخواهد بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان بیان کرد: با مطالعاتی که انجام‌گرفته تمام رودخانه‌ها و چشمه‌ها در فصول گرم سال قطعاً آن دبی که در فصل پاییز و زمستان دارند را نخواهند داشت ولی مطالعاتی که انجام‌گرفته آن میزان که موردنیاز ما است برای تأمین حدود 120 تا 140 لیتر در ثانیه است که حتماً در فصول گرم سال خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 2 آذر 96، کد مطلب: 13960901002197، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین