پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
رئیس دانشگاه اراک و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی گفت: افزایش بودجه پژوهشی دستگاه ها و تجاری سازی فناوری دو اقدام مهمی است که به منظور گسترش حوزه پژوهش بایستی دنبال شود.

شعار سال: سعید حمیدی اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نام گذاری ۲۵آذر ماه به نام روز پژوهش و فناوری، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی به نام هفته پژوهش و فناوری نام نهاده و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم سپرده شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی افزود: هفته پژوهش و فناوری با هدف معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی با شعار « پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال» در اراک برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه همایش پژوهش و فناوری استان مرکزی هشتم آذرماه جاری در دانشگاه اراک برگزار می شود، بیان کرد: جلسه ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش استان مرکزی به ریاست استاندار تشکیل، برنامه های مورد نظر در بخش های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، صنعتگران و سایر بخش هایی که به پژوهش مرتبط هستند تدوین و افراد ممتاز و برجسته شناسایی شده اند که در روز هشتم آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه استان از آن ها تقدیر خواهد شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی ضمن بیان اینکه، این اقدامات بنیان خوبی برای گسترش فضای علم و پژوهش در استان مرکزی است، خاطرنشان ساخت: همچنین در حاشیه این برنامه ها، از هفتم تا دهم آذرماه جاری نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشگران استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک برگزار می شود.

رئیس دانشگاه اراک همچنین در مورد بودجه تحقیق و پژوهش در استان مرکزی گفت: هر دستگاهی برای پژوهش بودجه دارد و براساس قانون دستگاه ها یک تا سه درصد بودجه خود را فقط باید صرف پژوهش کنند، البته این مبلغ خیلی ناچیز است و امیدواریم با توجه به اینکه استاندار در این خصوص قول مساعدت داده، از این طریق نقش و جایگاه پژوهش در استان ارتقا پیدا کند و از این لحاظ در شرایط بهتری قرار بگیریم.

وی ادامه داد: باید باور داشته باشیم که پژوهش حلال مشکلات صنعت، کشاورزی و در نهایت اقتصاد کشور است و با بهره گیری از دستاوردهای پژوهشی بسیاری از دغدغه ها را می توان به صورت اصولی رفع کرد.

حمیدی خاطرنشان ساخت: با هماهنگی دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی، چندین کمیته شامل کمیته ایده های برتر و پژوهشگران آزاد به مسئولیت شرکت شهرک های صنعتی، کمیته کارشناسی و ارزیابی دستگاه های اجرایی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کمیته انتخاب واحدهای تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشی از کارها را دنبال می کنند.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در بخش کشاورزی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، بخش دانش آموزی را آموزش و پرورش، بخش فناوران را پارک علم و فناوری استان و مسئولیت بخش پژوهشگران جوان را جهاد دانشگاهی عهده دار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 آذر 96، کد مطلب: 4152552 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین