پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
گروه‌های حقوق بشری درباره عدم وجود سیستم نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار ابراز نگرانی کردند.

شعارسال گروه‌های حقوق بشری درباره عدم وجود سیستم نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار ابراز نگرانی کردند.

بنگلادش و میانمار روز پنجشنبه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن هزاران تن از پناهجویان روهینگیا که پس از سرکوب نظامیان به شهرهای بنگلادش مهاجرت کردند به استان راخین بازگردند.

وزارت خارجه بنگلادش ضمن اعلام این خبر افزود که توافق بین دو کشور روز پنج شنبه به امضا رسیده است.

یک مقام وزارت مهاجرت میانمار گفته است که این کشور آماده استقبال از پناهجویانی است که به بنگلادش مهاجرت کردهاند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد: این ایده که دولت میانمار آماده است تا با آغوش باز 620 هزار مسلمان روهینگیا که در پی خشونت‌ و تجاوز‌های وحشیانه ارتش این کشور به بنگلادش فرار کرده‌اند را بپذیرد «مضحک» است.

«بیل فرلیک»، مدیر حقوق پناهجویان در سازمان دیده بان حقوق بشر، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای گفت: اقدامات بسیار زیادی پیش از آغاز روند بازگشت این آوارگان باید صورت گیرد.

فرلیک ضمن بیان این مطلب که بازگشت این آوارگان باید با نظارت بین‌المللی صورت پذیرد می‌گوید: برای حصول اطمینان از حقوق مسلمانان روهینگیا مانند امنیت، پایان دادن به ایده اسکان این آوارگان در اردوگاه‌ها، بازگرداندن زمین‌های آوارگان و نیز بازسازی روستاها و خانه‌های نابود شده، نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان ضروری است.

این مقام سازمان دیده‌بان حقوق بشر افزود: حتی در صورت انجام این مقدمات نیز جلب اعتماد آوارگان برای بازگشت داوطلبانه به میانمار دشوار است مگر اینکه ارتش میانمار چندین سال خشونت و تبعیض علیه این مسلمانان را متوقف کند. 

در پی آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از روز 25 ماه سپتامبر تاکنون 620 هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده و بیش از هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی به شدت این اقدام دولت میانمار را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار:3 آذر 1396، کدخبر: 370525،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین