پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صدها مرکز بوم گردی در استان خبرداد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صدها مرکز بوم گردی در استان خبرداد.

محمدرحیم رهنما در افتتاح خانه‌های بوم‌گردی در روستای کنگ شهرستان بینالود(طرقبه‌شاندیز) با بیان این مطلب اظهار کرد: برای 56 روستا و راه اندازی مرکز بوم‌گردی در 14 روستا طرح لازم ارائه شده و انتظار می‌رود سرعت کار ما افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 11 هزار میلیارد تومان جهت اشتغال و توسعه روستایی مصوب شده است، عنوان کرد: با این حال افرادی که ما به صندوق امید معرفی می‌کنیم در مرحله تامین منابع با محدودیت مواجه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به مزیت‌های این طرح نسبت به هتلینگ اظهارکرد: باید سرمایه‌گذاری بیشتری در بوم گردی صورت بگیرد.

وی از کمک به روستاها با توسعه زیر ساختها، معرفی مناطق بوم گردی در سایت جامعی متصل به سایت اصلی میراث فرهنگی و شبکه‌ای کردن اقدامات خبرداد.

در ادامه، دکتر سیدجواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی طی سخنانی تصریح کرد: شعار راهبردی ما هر روستا یک مقصد گردشگری است.

وی با ارزشمند خواندن این کار و سرمایه گذاری در این منطقه اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود از چند جهت بسیار بالاست. سال گذشته بیش از 28 میلیون و 500 هزار نفر و در ایام دهه آخر صفر بیش از چهار میلیون و 700 هزار نفر به مشهد آمده‌اند و حدود 50 میلیون تردد در همین منطقه صورت گرفت که خود یک پتانسیل محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: برای جمع کردن چنین جمعیتی و ساختن فضای طبیعی با کیفیت کنگ باید هزینه‌های هنگفتی خرج شود که از هر دو جهت شرایط مهیاست.

وی عنوان کرد: باید پذیرفت مقوله روستا تاکنون آن‌گونه که شایسته و بایسته است مورد توجه ما قرار نگرفته بود، بر همین اساس کارگروهی برای توسعه روستاها در استانداری تشکیل شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در روستا ها انجام شده است، از جمله طرح از صفر تا سکو که طی آن ورزشکاران قهرمان ما به روستاها بیایند، استعدادیابی کنند و افراد مستعد را تا آخرین مرحله که حتی ممکن است تیم ملی باشد همراهی کنند.

حسینی مطرح کرد: خراسان رضوی در بین استان‌های کشور با 1500 روستا از این نظر رتبه اول کشور را دارد و حدود 700 تا 800 صنایع دستی مختلف در روستاهای استان شناسایی شده است.

وی از توجه به زیرساخت های لازم از جمله زیرساخت های مخابراتی و مواصلاتی در روستاها جهت توسعه خبر داد و گفت: اقامتگاههای ما معمولا غیر مجاز هستند و ما باید برنامه ریزی کنیم تا به صورت روشن برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

همچنین فرماندار شهرستان بینالود با اشاره به حجم بالای تخلفات و تغییر کاربری‌ها در زمان دولت‌های نهم و دهم از موفقیت در کنترل آن خبرداد.

سیدحسن حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی این شهرستان قصد داریم با برنامه‌ریزی از گردشگری تک بعدی خارج شویم.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این طرح علاوه بر آشنایی با فرهنگ سنتی مناطق، اشتغال زایی مبتنی بر توسعه گردشگری است.

فرماندار شهرستان بینالود خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 27 میلیون خودرو در مسیر طرقبه- شاندیز تردد داشته‌اند که تنها حدود پنج میلیون آن بومی و سایرین گردشگران بوده‌اند که اگر تنها یک نفر همراه راننده باشد حدود 50 میلیون نفر تردد در طرقبه و شاندیز داشته‌ایم.

رییس شورای تامین شهرستان بینالود اظهارکرد: به غیر از سرقت از باغ‌ها که عموما مربوط به گردشگران نیست، روستای کنگ در سایر موارد جز امن‌ترین محل‌ها برای گردشگران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 آذر 1396، کدخبر: 96090401726، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین