پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب اعضا رسید.

شعار سال: این سند حاصل تلاش 40 عضو هیئت علمی دانشگاه های استان است که مبتنی بر ظرفیت ها و محدودیت های سرمایه گذاری استان تدوین شده است.
مجری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی در این نشست گفت:در این سند چگونگی مسیر توسعه پایدار خراسان جنوبی از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، در قالب نه هزار صفحه ترسیم شده است.
آقای خطیب، توسعه آموزش عالی، افزایش خطوط ریلی، هوایی و جاده ای، تغییر الگوی کشت، فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی و گسترش صنایع کم آب بر را از محورهای مهم توسعه خراسان جنوبی دانست که در این سند آورده شده است.
وی افزود: بر اساس سند آمایش سرزمینی، خراسان جنوبی در سال 1415 استانی توسعه یافته با جایگاه برتر در تربیت نیروی انسانی، فرآوری مواد معدنی و کشاورزی، استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی، اقتصاد دانش بنیان، توسعه گردشگری و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات خواهد بود تا نگین خاوران تحقق پیدا کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم سهم کمتر از دو درصدی واحدهای صنعتی و معدنی از منابع آبی استان را، چالشی برای توسعه صنعتی دانست و گفت: باید تلاش کرد با ایجاد صنایعی که میزان مصرف آبشان متوسط است و همچنین توجه به صنایع معدنی، سهم آب مورد نیاز صنعت را از محل مدیریت بهینه منابع آبی به چهار درصد برسانیم.
شهرکی با بیان اینکه بخش معدن و زیرساخت های معدنی در خراسان جنوبی کمترین سهم را در اعتبارات استانی دارد افزود: کمترین اعتبارات عمرانی استان در سه سال گذشته به بخش معدن داده شده است و با اعتبار سالانه 500 میلیون تومان نمی توان امیدوار به توسعه اکتشافات معدنی و رونق صنایع فرآوری در خراسان جنوبی بود.
استاندار هم در این نشست با تأکید بر اینکه سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی باید مبنای برنامه ریزی های توسعه قرار گیرد گفت: تهیه این سند از سوی دانشگاه بیرجند کار بسیار ارزنده و قابل تقدیری است که در آن به خوبی به ظرفیت ها و موانع توسعه پایدار خراسان جنوبی اشاره و راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع ارایه شده است.
مروج الشریعه افزود: مهمتر از تصویب سند آمایش سرزمینی، مقوله مدیریت آمایش است که اگر می خواهیم خراسان جنوبی توسعه مطلوب پیدا کند باید مدیران شجاعانه به میدان بیایند و ریسک ها را بپذیرند.
وی با بیان اینکه از سال آینده تخصیص اعتبارات منوط به داشتن طرح آمایش سرزمینی است گفت: امیدواریم همه مدیران با تکیه بر آنچه در این سند آورده شده، در مسیر توسعه بخش های صنعتی، کشاورزی، معدنی، گردشگری و تجارت خارجی استان گام بردارند.
استاندار با تأکید بر اینکه دانشگاه مسئول اشتغال جامعه نیست افزود: دانشگاه ها باید سراغ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش های توسعه ای بروند و ارتباطات بین المللی شان را با دانشگاه های مهم دنیا به ویژه کشورهای آسیای میانه و قفقاز افزایش دهند.
در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی همچنین اعضا با برگزاری جشنواره منطقه ای معلولان کویر از 13 تا 17 آذر در بیرجند و جشنواره استانی گل نرگس 29 آذر در خوسف موافقت کردند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 2 آذر 96، کد مطلب: 1912752: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
دانشگاه ها باید به کمک صنایع مختلف اقدام به ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت کنند و دانشگاه ها را فقط از بحث اموزش تئوری خارج کند و تقویت طرح هایی همچون مراکز فنی حرفه ای است که میتواند این اموزش ها را در کنار کارخانه ها به حامعه دانشجویی کشور بدهد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین