پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مراقبت از چشم ها همانند محافظت از صورت و کل بدن بسیار ضروری و مهم است.

شعار سال: چشم ها مهمترین بخش سلامت بدن هستند. راه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توان چشم ها را سالم نگه داشته و از داشتن قدرت دید قوی اطمینان حاصل کرد. برای حفظ سلامت چشمان خود در این سنین طلایی این نکته های ساده را دنبال کنید.

۱- جلسات معاینه منظم: بسیاری از بیماری ها مانند دیابت بدون علائم و نشانه می باشند و زمانی که مشکلات عمیق شده اند احساس می شوند پس برای دوری از چنین مشکلاتی بهتر است برای خود و تمام اعضای خانواده جلسات منظم معاینه توسط اپتومتریست خانوادگی مشخص کنیم.

۲- استفاده از عینک آفتابی: اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث مشکلات زیادی در چشم ها می شود و یکی از این مشکلات تریژیوم یا ناخنک می باشد و برای جلوگیری از تماس این اشعه مضر با چشم بهتر است از عینک های آفتابی با مشخصات طبی استفاده کنید.توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما برای خرید عینک آفتابی مناسب آنرا با مشورت اپتومتریست معتمد خود انتخاب کنید و از خرید عینک آفتابی از مراکز غیر مجاز و غیر تخصصی جدا خودداری کنید.

۳- استراحت چشم: اگر کارمند بانک هستید و یا اگر کاربر کامپیوتر هستید و نمی توانید کار با کامپیوتر را کاهش دهید توصیه می کنیم بعد از هر ۲۰ دقیقه کار چشمی ۲۰ ثانیه به چشم های خود استراحت دهید ،این کار باعث می شود تا فشار و استرس روی سیستم بینایی شما کاهش یابد.

۴- دخانیات ممنوع! اگر به دخانیات عادت کرده اید و یا در محیطی هستید که چشم های شما در تماس با دود دخانیات می باشد بایستی به این نکته توجه کنید که دود حاصل از دخانیات باعث ایجاد کاتاراکت(آب مروارید) می شود، پس توصیه می کنیم برای جلوگیری از ابتلا به آب مروارید و دیگر بیماری های چشمی یا دخانیات را بطور کامل کنار بگذارید و یا محیطی که در آن هستید عاری از دود دخانیات باشد.

۵- ورزش منظم: بیماری دژنراسیون ماکولایی در سنین بالا باعث از دست رفتن بینایی می شود و تحقیقات نشان می دهد انجام ورزش های منظم در طی روز باعث کاهش سرعت رشد این بیماری می شود پس اگر می خواهید سال های سال دارای قدرت بینایی کامل و بی نقصی باشید حتما ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید.

۶- عینک های حفاظتی: پیشگویی ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۴ حدود ۲٫۴ میلیون چشم در جهان آسیب خواهند دید که ۹۰% از این موارد در اثر عدم استفاده از عینک های حفاظتی رخ خواهد داد پس توصیه می کنیم هنگام ورزش و تمام کارهایی که احتمال آسیب به چشم وجود دارد از عینک های محافظ استفاده نمایید.

۷- سبزیجات: اگر دوست دارید مبتلا به سندرم خشکی چشم،گلوکم(آب سیاه) و دژنراسیون ماکولایی نشوید حتما غذاهای گیاهی و امگا3 را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۸- آب کافی: اگر آب به اندازه کافی ننوشید بتبع میزان اشک تولیدی چشم شما نیز کاهش خواهد یافت بنابراین برای تولید میزان اشک مناسب و مرطوب نگه داشتن چشم هایتان حتما بمیزان کافی از آب استفاده کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تخصصی علوم بینایی ایران، تاریخ -، کد مطلب: 253: www.eyevs.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین