پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری از 33 پروژه با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 350 میلیون تومان و زیربنای 36 هزار متر مربع خبر داد.
شعار سال:محسن پورگلیان امروز ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: توجه به امر آموزش از جمله مواردی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه بالایی قرار گرفت که در این زمینه وجود مدارس مناسب از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت مدارس سه شیفته پیش از پیروزی انقلاب گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدارس فراوانی احداث شدند تا دانش‌آموزان مجبور باشند در مدارس چند نوبته به تحصیل بپردازند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری 33 پروژه با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 350 میلیون تومان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها دارای 255 کلاس درس بوده و 12 پروژه احداثی، 19 پروژه مقاوم‌سازی و دو پروژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس بوده است.

وی عنوان کرد: هشت دبستان و دبیرستان دارای 89 کلاس درس با زیربنای بیش از 14 هزار مترمربع نیز احداث شده که احداث آن بالغ بر 12 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه داشته است.

پورگلیان با بیان اینکه هزینه این مدارس از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم، اعتبارات ملی، سازمان زمین و مسکن و مشارکت خیران مدرسه‌ساز تامین شده است، گفت: این مدارس در شهرک پردیسان، جمکران، خیابان جمهوری، شهرک قدس و خیابان صدوق واقع شده‌اند.

وی مقاوم‌سازی مدارس را مورد توجه قرار داد و افزود: طرح مقاوم‌سازی مدارس مشمول مدارسی می‌شود که با 30 درصد هزینه احداث به طور مجدد بهره‌برداری شوند، بر همین اساس در استان قم نیز این امر پیگیری می‌شود و در مدارس واجد شرایط که زمان احداث آنها از سال 65 تا 76 باشد، مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه با توجه به زلزله‌خیز بودن و احتمال خسارات اقداماتی از سوی دولت در زمینه مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی مدارس مجلس در سال 85 پس از بررسی لایحه پیشنهادی دولت در زمینه پیش‌بینی تسهیلات و امکانات لازم برای نوسازی، مقاوم‌سازی، استانداردسازی و مناسب ساختن فضاهای آموزشی، قانون اصلاح ماده یک برنامه پنج ساله چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای مقاوم‌سازی مدارس تصویب کرد.

پورگلیان خاطرنشان کرد: استان قم نیز این امر را پیگیری کرده است به طوری که 19 مدرسه مقاوم‌سازی شده با 148 کلاس درس و بیش از 17 هزار مترمربع زیربنا در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بالغ بر 6 میلیارد و 630 میلیون تومان برای مقاوم‌سازی این مدارس هزینه شده است.

وی ادامه داد: اکثر این مدارس در روستاهای قم از جمله قنوات، جنت‌آباد، جنداب، محمودآباد، حیدرآباد و... قرار دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم به اقدامات دیگر در زمینه احداث مراکز آموزشی اشاره کرد و افزود: مرکز اختلالات یادگیری ناحیه سه، ساختمان مجتمع آموزشی هنرستان تربیت بدنی، استخر مریم و یک آزمایشگاه از دیگر مکان‌هایی است که افتتاح می‌شود، این بخش‌ها در پردیسان، خیابان آذر و خیابان حاج زینل با اعتبارات سفر رهبری و هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مدارسی که به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود از سوی گوهر تاج ترابی‌زاده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در خیابان جمهوری احداث شده است.

پورگلیان به حادثه ناگوار مدرسه شین‌آباد و تصویب طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در مجلس در سال 91 اشاره کرد و گفت: در این طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گاز سوز پیگیری شده و سیستم‌های ایمن حرارت مرکزی شامل شوفاژ، پکیج و... جایگزین آنها می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس 13 مدرسه از مدارس نواحی دو و چهار با 158 کلاس درس و بیش از 19 هزار متر مربع زیربنا و هفت مدرسه از مدارس نواحی سه و یک با 97 کلاس درس و بیش از 11 هزار مترمربع زیربنا در زمینه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استانداردسازی شده‌اند که هزینه آنها 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:13بهمن1394،کد مطلب: 13941113000156،www.fna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین