پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
روزنامه اینترنتی رأی الیوم: به افراد بزدلی که در کشورهای عربی از آمریکا فرمانبرداری می کنند و تسلیم این کشور هستند می گوییم ائتلاف شما با آمریکا و اسرائیل عین خودکشی است.

شعارسال: روزنامه اینترنتی رأی الیوم، ائتلاف کشورهای عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را عین خودکشی دانست و با غیر قابل اعتماد توصیف کردن آمریکا نوشت همان طور که آمریکایی‌ها کردهای جدایی طلب سوریه و عراق و پیش از این دو شاه ایران، سران سابق فیلیپین و ویتنام و نیز رئیس جمهور مصر و بسیاری دیگر از سران کشورها را رها کردند به عربهای دنباله روی واشنگتن نیز در صورتی که منافع‌شان دیگر تأمین نشود، پشت خواهند کرد.

آمریکا تا حد زیادی ابهتش را در جهان و سراسر خاورمیانه از دست داده است
روزنامه رأی الیوم که از لندن به روز می شود در سرمقاله خود با اشاره به این مطلب نوشت: دولت کنونی آمریکا فقط ظرف چند روز دو بار عقب نشینی کرد. بار اول زمانی بود که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفت کشورش به هم پیمانان کرد (گروه موسوم به یگان های حمایت از خلق کرد) هیچ سلاح جدیدی نخواهد داد. بار دوم زمانی بود که تصمیم گرفت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن باز بماند؛ این درحالی است که تهدید کرده بود اگر محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی سر میز مذاکره بدون شرط با تل آویو حاضر نشود، این دفتر را می بندد.
این عقب نشینی های خفت بار سه موضوع کلیدی را فاش می کند که تأمل درباره آن ها و درس گرفتن از آن ها ضروری است: اول این که آمریکا تا حد زیادی ابهتش را در جهان و سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) از دست داده است و تهدیدات این کشور دیگر هیچ کس جز تعداد اندکی ترسو را به وحشت نمی اندازد. دوم این که کشورهای قدرتمند و ضعیف هر دو جایگزینی جهانی یافته اند که می توانند به آن تکیه کنند و این جایگزین نیز روسیه و چین است؛ حالا این اتکا به هر دوی این کشور باشد یا به یکی از آنها باشد. سوم این که آمریکا زمانی که پی ببرد هم پیمانانش یک بار راهبردی پرهزینه بر دوش این کشور هستند، آن ها را رها می کند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وزیر ترکیه دولت ترامپ را بین دو گزینه مخیر کرد: یا به ائتلاف با ترکیه به عنوان عضو بنیانگذار ناتو ادامه دهد یا سیاست حمایت از کردهای سوریه را که به زعم ترکیه وحدت، امنیت و ثبات این کشور را تهدید می کنند، در پیش گیرد.
ترامپ و دولت وی در نهایت تکبر و خودبزرگ بینی، گزینه حمایت از کردها و مجهز کردن آن ها به سلاح را انتخاب کردند و از رییس جمهور ترکیه خواستند اگر این موضع را نمی پسندد، هر کاری که می خواهد بکند. اردوغان به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین، مرد قدرتمند روسیه ائتلاف راهبردی تشکیل داد و برای خرید موشک های پیشرفته اس-400 روسیه قرارداد امضا کرد. همچنین دیداری سه جانبه با حسن روحانی، همتای ایرانی خود زیر نظر رییس جمهور روسیه در سوچی برگزار کرد و راهبردی سه گانه برای سامان دادن به اوضاع خاورمیانه با توجه به خلاء روز افزون آمریکا وضع شد.
فلسطینیان بدون عجز و لابه موضع آمریکا را مبنی بر تهدید به بستن دفتر سازمان آزادیبخش رد کردند و این اقدام نیز نتیجه داد و دولت آمریکا را به عقب نشینی و باز گذاشتن این دفتر به خاطر نظارت بر روند صلح وادار کرد.

هشدار به برخی کشورهای عربی در خصوص فرمانبرداری از آمریکا
نویسنده رأی الیوم در ادامه نوشت: از جمله کسانی که آمریکا را خوب شناخته و با استقامت، عزت ملی و میهنی و استقلال در تصمیم گیری، واشنگتن را خوار و خفیف کرد، کیم جونگ اون، رییس جمهور کره شمالی است که هرگز در برابر تهدیدات آمریکا تسلیم نشد و به حق کشورش در گسترش توان هسته ای و بالستیکی پایبند ماند و به مکتبی تبدیل شد که پیروانی دارد و از آن دانشجویان بزرگ فارغ التحصیل می شوند.
ما به افراد بزدلی که در کشورهای عربی از آمریکا فرمانبرداری می کنند و تسلیم این کشور هستند می گوییم ائتلاف شما با آمریکا و اسرائیل عین خودکشی است؛ زیرا این دو شما را رها خواهند کرد همان طور که کردهای سوریه و عراق و پیش از این دو (شاه) ایران، فیلیپین و ویتنام را رها کردند و این فهرست، بلند است.
آمریکا در حال ضعیف شدن است و به پایان قطعی خود نزدیک می شود. همین موضوع نیز درباره اسرائیل نیز که تحت حمایت آمریکاست و در واقع آمریکا عامل بقای آن است مصداقیت دارد. حسنی مبارک، رییس جمهور عزل شده مصر راست گفت که «هر کس با لباس آمریکا خود را بپوشاند، برهنه می ماند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 5 آذر 96، کد خبر:1916808 ، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین