پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
با رفتن طاهری، گرشاسبی سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را در دست گرفت؛ مردی که البته مدت‌ها در هیات‌مدیره باشگاه کرسی داشت و در بسیاری از عکس‌ها دوشادوش طاهری دیده می‌شد.

شعار سال: با رفتن طاهری، گرشاسبی سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را در دست گرفت؛ مردی که البته مدت‌ها در هیات‌مدیره باشگاه کرسی داشت و در بسیاری از عکس‌ها دوشادوش طاهری دیده می‌شد. اوحالا اگرچه سرپرست باشگاه است و نه مدیرعامل اما در قامت یک مدیرعامل که جایش هم سفت است، اهدافش را تشریح کرده است. گرشاسبی ابتدا وعده حفظ کادرفنی را داده است: «از رموز موفقیت تیم پرسپولیس حمایت از مجموعه تیم به‌ویژه کادرفنی در شرایط سخت بوده است. هر تیمی در طول فصل با فراز و نشیب‌های گوناگون و با حاشیه‌های مختلف روبه‌رو می‌شود، رفتار باشگاه و هواداران در این شرایط بسیار تعیین‌کننده است و ما در پرسپولیس نتیجه این اعتماد و حمایت را دیده‌ایم. پرسپولیس درحال‌حاضر بهترین مجموعه فنی را چه به‌عنوان کادرفنی و چه در جمع بازیکنان دارد. این رویه همچنان در پرسپولیس ادامه خواهد داشت.»

قهرمانی در دو جام

درحالی‌که تیم بامشکلاتبسیاری دست و پنجه نرم می‌کند او با صراحت وعده دو قهرمانی می‌دهد، «با توجه به آنچه درباره تیم گفته شد، بدون تردید تکرار عنوان قهرمانیلیگ برتراز خواسته‌های تمام خانوادهپرسپولیساست. در باشگاه و تیم به کمتر از این فکر نمی‌شود و همچنین مصمم هستیم که قهرمانیجام حذفیهم تقدیم هواداران شود و پس از سال‌ها موفق به انجام قهرمانی در هر دو جام داخلی شویم. قطعا این هدف فشار زیادی را روی نفرات تیم ایجاد می‌کند و متقابلا در حال تلاش برای رفع نیازهای تیم هستیم که از مهم‌ترین آنها انجام منظم پرداخت‌ها خواهد بود. برای این منظور مانند همیشه مشارکت هواداران امری تعیین‌کننده خواهد بود.»

برنامه‌ریزی برای حضور در فینال لیگ قهرمانان

سرپرستباشگاه پرسپولیسبا اشاره به پیشرفت خوب پرسپولیس در بعد نتایجفوتبالو تلاش برای رسیدن به فینال آسیا؛ آنچه امسال از کف قرمزها پرید، خبرمی‌دهد: «حضور بعدی ما درلیگ قهرماناندشوارتر خواهد بود چون رقبای ما احساس خطر کردند. ما تا جمع ۴ تیم اول آسیا رفتیم و حریف ما برای حضور در فینال با وجود نتیجه بازی رفت، دربازیبرگشت به لطف اشتباهات پایان‌ناپذیر داور از شکست سنگین گریخت و چه بسا اگر چنین نبود ما به فینال راه پیدا می‌کردیم. البته افسوس گذشته دردی از ما دوا نمی‌کند. قطعا ما برای دوره بعد، حضور در فینال را نشانه‌گذاری کرده‌ایم. برای این مهم کار سختی داریم و باید از حالا شروع کنیم. برای این مساله برنامه مدونی طراحی خواهد شد و کارهای زیادی باید انجام بدهیم. آماده‌کردن یک تیم قدرتمند یک پروسه زمانبر است. البته قبل از این پشتوانه خوبی فراهم شده ولی به توان بیشتری برای دوره بعد نیاز داریم. حضور در جمع ۴ تیم برتر حاصل یک برنامه‌ریزی دو ساله بود و ما از همین حالا باید برای دو سال آینده کار کنیم و برنامه بریزیم.»

افزایش سطحدرآمدباشگاه در اولویت

تمام این اهداف بدون داشتنپولپشتوانه عملیاتی‌شدن ندارد، بنابراین گرشاسبی می‌داند که باید به‌دنبال افزایش منابع درآمدی باشد: «برای توفیق در مواردی که گفتیم قطعا تامینمنابع مالیاز مهم‌ترین نکات است. افزایش درآمد باشگاه از اولویت‌های باشگاه است. افزایش فعالیت تجاری باشگاه با همکاری بیشتر اسپانسرها از جمله راهکارها برای این منظور خواهد بود که درصدد اجرای آن در ادامه فعالیت‌های قبلی هستیم. به هر حال هر صنعتی پویایی خود را از توفیق در کسب درآمد دارد و فوتبال هم یکصنعتاست. رویکرد ما همکاری با تمام بخش‌هایی است که در این موضوع می‌توانند به باشگاه کمک کنند. »

راه‌اندازی درفشی‌فر و نگهداری کاظمی

پرسپولیس مدت‌ها است که با مشکلات بسیار در تهیه یکزمینتمرین ایده‌آل مواجه است، گرشاسبی از تقویت زیرساخت‌های باشگاه خبر می‌دهد: «از جمله برنامه‌هایی که باید به آن بپردازیم زیرساخت‌های باشگاه و تیم‌ها است. آماده‌سازی مجموعه درفشی‌فر از پروژه‌های جدی خواهد بود تا آن را دوباره آماده بهره‌برداری کنیم. طبیعی است که این پروژه از نظر مالی سنگین خواهد بود و باید با راهکارهایی منابع لازم را تامین کنیم بدون آنکه در سایر بخش‌ها دچار مشکل شویم. از سوی دیگر بحث حفظ و نگهداری مجموعه شهیدکاظمی را هم داریم. البته انجام این امور با توجه به هزینه‌های جاری و بدهی‌های بازمانده از گذشته دشوار است و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. همچنین باید برای تسویه‌های بدهی‌های بر جای مانده از گذشته اقدام کنیم که این مساله در راستای برنامه‌های حرفه‌ای‌سازی باشگاه بسیار مهم خواهد بود.»

مشکلات حقوقی، دغدغه همیشگی

و بالاخره مشکلات حقوقی و پرونده‌هایی از این دست که این باشگاه کم ندارد وانرژی بسیاری از مدیرانش گرفته و لطمات زیادی راهم متوجه باشگاه کرده است: «پرونده‌های حقوقی همچنان دغدغه باشگاه پرسپولیس است. شکایت‌هایی از باشگاه به‌ویژه در عرصه بین‌المللی وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص شود. همچنین در مواردی باشگاه در دفاع از حقوقمادی و معنویخود، شاکی است. این موارد برای آینده باشگاه تعیین‌کننده خواهند بود و باید مورد به مورد، رسیدگی شوند. بخش حقوقی باشگاه در سه سال گذشته به جهت انبوه مواردی که وجود داشت از پرکارترین بخش‌های باشگاه بود. مسائل حقوقی فقط به اختلاف‌ها با بازیکنان و مربیان پیشین و مطالبات آنها برنمی‌گردد و موارد متعدد دیگری هم هستند که شاید کمتر مورد‌توجه افکار عمومی قرار بگیرند ولی موارد بسیار مهمی هستند. از این‌رو فعالیت حقوقی باشگاه به‌عنوان مرجع دفاع ازحقوقمجموعه و همچنین برای جلوگیری از مشکلات قانونی با حساسیت بالایی پیگیری خواهد شد.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۳۳۱۹۱۷۴، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین