پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
نایب رییس شورای شهر اهواز گفت: عمر مسکن در سراسر دنیا سه برابر عمر انسان است اما عمر مسکن در برخی نقاط کشور و استان خوزستان یک سوم عمر انسان است .

شعار سال: مهران باباپور شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه سراسری صنعت ساختمان در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت عمران بهسازی متولی بافت فرسوده و سکونتگا‌ه‌های غیررسمی اهواز است که زیر نظر اداره راه و شهرسازی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته کارگروهی با عضویت نهادها و سازمان‌های مختلف تشکیل شد که در خصوص سازماندهی و جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوبه‌ای را تصویب کرد و در این زمینه بخش دولتی نیز برای اجرایی شدن این مصوبه کار خود را انجام داد.

نایب رییس شورای شهر اهواز با بیان این‌که شهرداری در زمینه پروانه‌های ساخت جهت بافت فرسوده باید تخفیف‌هایی ارائه کند، تصریح کرد: این کارگروه در مرحله‌ای جابجایی بیش از 800 واحد مسکونی را مصوب کرد و بخشی از آن نیز انجام و حتی 180 واحد مسکونی به کمیته امداد امام (ره) واگذار شد.

باباپور با اشاره به این‌که تسهیلات 30 و 50 میلیونی هم برای این خانه‌ها در آن کارگروه درنظر گرفته شده بود، گفت: برای بهبود وضعیت خانوارها و کاهش خطرات ناشی از زندگی در سکونتگاه‌های نا ایمن باید هر آنچه در توان هست را به کار گرفت و با همکاری انجمن انبوه‌سازان و سایر مسئولان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: عمر مسکن در سراسر دنیا سه برابر عمر انسان است اما عمر مسکن در برخی نقاط کشور و استان خوزستان یک سوم عمر انسان است.

نایب رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: در مواردی شاهد هستیم که در مسکن مهر کیفیت ساخت به خوبی رعایت نشده و هر کسی با تشکیل تعاونی و بدون انجام کار کارشناسی اقدام به ساخت خانه کرده و این مساله باعث شده تا شاهد ساخت‌وسازهای نا ایمن در مناطق مختلف باشیم.

باباپور ادامه داد: بیشتر اتفاقات و حوادثی که در ساختمان‌ها رخ می‌دهد به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی است و این مساله به طور جدی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: حدود 33 درصد از درآمد شهرداری باید در اختیار انبوه‌سازان قرار بگیرد. در این زمینه اگر بخواهیم شاهد تغییر و تحولی در زمینه احیای بافت فرسوده اهواز و جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی باشیم، باید یک بسته تشویقی برای حمایت از ساخت وسازهای این انجمن درنظر گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 4 آذر 96، کد مطلب: 969-1974-5: www.khouzestan.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین