پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
علی اکبر وحدتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید مشترک شهردار و شورای اسلامی شهر بجنورد به همراه اعضای معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مجموعه تاریخی سبزه میدان بجنورد اظهارکرد: بر این اساس مقرر شد که شورای اسلامی شهر بجنورد با برقراری تعامل، از مالکین مغازه ها برای صدور پروانه و تغییر کاربری به تجاری کمترین هزینه را دریافت کنند تا آنها هم رغبت به ادامه کارو بازسازی داشته باشند.

شعار سال: علی اکبر وحدتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید مشترک شهردار و شورای اسلامی شهر بجنورد به همراه اعضای معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مجموعه تاریخی سبزه میدان بجنورد اظهارکرد: بر این اساس مقرر شد که شورای اسلامی شهر بجنورد با برقراری تعامل، از مالکین مغازه ها برای صدور پروانه و تغییر کاربری به تجاری کمترین هزینه را دریافت کنند تا آنها هم رغبت به ادامه کارو بازسازی داشته باشند.

وی با ذکر اینکه اکنون سردر تعدادی از مغازه ها با همکاری و تعامل مالکان تعویض شده و مابقی در دست انجام است اظهارامیدواری کرد که مجموعه مدیریت شهری برای اتمام مجموعه سبزه میدان همکاری لازم را داشته باشند، این کار فقط ارزش مادی و بصری ندارد، مرمت و احیای این مجموعه به شهر چشم انداز زیبایی می دهد و از بروز بسیاری رفتارهای ناهنجار در جامعه جلوگیری می کند و صنعت گردشگری استان را متحول می کند.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی مجموعه سبزه میدان در بجنورد متشکل از یک کارونسرا، حمام و یک راسته بازار است گفت: کاروانسرا از دو حیاط تشکیل شده که اقدامات مربوط به سنگ فرش در حیاط پشتی آن به اتمام رسیده و 85 درصد از سنگ فرش حیاط اصلی نیز انجام شده و عملیات انجام مابقی آن ادامه دارد.
وحدتی هدف از مرمت و احیای بافت تاریخی مجموعه سبزه میدان مرکز استان را، ارتقاء منظر شهری عنوان کردو گفت: مقصود این است که در مجموعه سبزه میدان سردر ورودی نیز ایجادشود که بدین منظور طرحی تهیه شده و در دست پیگیری است تا بتوان تصمیم گرفت که استفاده از چه سردر و سازه ای با این مجموعه تاریخی سنخیت بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: احیای مجموعه سیزه میدان کاری فراتر از حوزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حوزه اجتماعی است، باید تمام دستگاه های اجرایی در خراسان شمالی برای ارتقای کیفیت سیمای شهر و کنترل آسیب های اجتماعی تلاش کنند.
وحدتی گفت: در حال حاضر مجموعه سبزه میدان، 40 تا 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بیش از 12 میلیارد ریال برای اقدامات انجام شده در این محل هزینه شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارکرد: در سال جاری نیز مبلغ هشت میلیارد ریال برای مجموعه سبزه میدان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، مجموعه کهن و ارزشمند سبزه میدان در هسته مرکزی بجنورد، شب ها مامن افراد معتاد و ناهنجار شده این در حالی است که تکمیل پروژه این بافت تاریخی و ایجاد فضای نمایشگاهی و فروشگاهی صنایع دستی در این مجموعه، می تواند صنعت گردشگری استان را متحول کرده و به اقتصاد استان جانی تازه دهد.
حمام تاریخی عسکری درمجاورت سبزه میدان یکی از ظرفیت ها برای ایجاد مکانی همچون قهوه خانه، سفره خانه سنتی و یا کافی شاپ است و می توان با بازسازی، تغییر کاربری و احیا، به محلی برای رونق اقتصادی بدل شود اما اکنون محل تجمع و پناه معتادان شده است.
معماری خاص حمام های کهن و قدیمی که هنر و اقتصاد در این مکان ها با هم آمیخته شده می تواند زمینه حضور گردشگر را فراهم کند.
ﻣﺠﻤﻮعه ﺳﺒﺰه ﻣﯿﺪان ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﯾﮏ ﮐﺎرواﻧﺴﺮا، ﺣﻤﺎم، راﺳﺘﻪ ﺑﺎزار و ﭼﻨﺪ ﻗﻬﻮه ﺧﺎﻧﻪ از آﺛﺎر دوره ﻗﺎﺟﺎر در ﺷﻬﺮ ﺑﺠﻨﻮرد اﺳﺖ که ﺣﺠﺮه در اﻃﺮاف آن ﺗﺸﮑﯿﻞ شده اﺳﺖ.
ﺷﺎﺧﺺﺗﺮﯾﻦ اﺛﺮ اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﮐﺎرواﻧﺴﺮا اﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﺮح ﮐﻠﯽ آن از ﯾﮏ ﻣﯿﺎﻧﺴﺮا تشکیل شده و ﻗﺴﻤﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﺎرواﻧﺴﺮا از ﺟﻤﻠﻪ ﭘﺸﺖ ﺑﻐﻞ ﻗﻮسﻫﺎ ﺑﻪ ﺷﯿﻮه آﺟﺮﭼﯿﻨﯽ ﺧﻔﺘﻪراسته و آﺟﺮﻫﺎی ﻗﺎﻟﺒﯽ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺰﺋﯿﻦ شده اﺳﺖ.
ﺑﻨﺎی ﺣﻤﺎم در ﺷﻤﺎل ﺷﺮﻗﯽ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻗﺮار دارد و ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ﺣﻤﺎم ﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ، در اﯾﻦ ﻃﺮح ﭘﺲ از ورودی، رﺧﺘﮑﻦ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﯾﮏ راﻫﺮوی ﺑﺎرﯾﮏ ﺑﻪ ﺳﺮﺑﯿﻨﻪ و ﮔﺮﻣﺨﺎﻧﻪ راه ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جماران ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:798673، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
United States
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
اگر تغییری هم انجام میشه به بافت منطقه نباید اسیبی وارد بشه چون بافت قدیمی خود به خود بافتی گردشگری بوده و به کمک مغازه داران میاید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین