پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه امری ضروری و در بیانیه مشترک ازسوی روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه مورد تاکید قرار گرفته است.

شعار سال: وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس، گفت: حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه را به عنوان امری کاملا ضروری می دانیم. هیچکس تاکنون این اصل را زیر سوال نبرده و امیدوارم در آینده نیز یکپارچگی این کشور دچار خدشه نشود.

لاوروف خاطرنشان کرد: این اصل (تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه) در قطعنامه شورای امنیت و در بیانیه سران ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه سوچی و نیز در نشست ها و اجلاس ها و همایش های سیاسی در باره سوریه تحت نظارت سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی و منطقه ای ازجمله اتحادیه عرب مورد تاکید و حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: اینکه سوریه چه سرنوشتی خواهد داشت و باید کشور مستقل، واحد و یکپارچه باشد، مردم و طرف های سوری تعیین خواهند کرد.

لاوروف گفت: قطعنامه های شورای امنیت و توافق های ما در چارچوب نشست های صلح آستانه درجهت آغاز گفت وگوهای مستقیم بین دولت سوریه و تمام گروه های معارض این کشور هدف گیری شده است. در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید شده که فقط سوری ها می توانند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: در نشست سوچی، سران ایران، روسیه و ترکیه پیشنهاد برگزاری کنگره گفت و گوهای ملی سوریه را مطرح کردند که موضوع اصلی آن اصلاح قانون اساسی این کشور و فراهم آوردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی است.

وی ادامه داد: اما فقط ملت سوریه می تواند در مورد این مسائل تصمیم گیری کند. برگزاری برگزاری کنگره گفت و گوهای ملی سوریه یکی از راه های پیشبرد این اهداف است. امیدواریم این کنگره در مذاکرات سوری که قرار است تحت نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز شود، سهم داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در مورد تاریخ برگزاری این کنگره گفت: در بیانیه روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در نشست سوچی خاطرنشان شده است که تاریخ برگزاری کنگره گفت و گوهای ملی سوریه با موافقت طرف ها تعیین می شود و در گزارش جداگانه ای این تاریخ اعلام خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ 7 آذر 96 ، کد مطلب: -: www.porsna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین