پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هدف حفاظت‌واطلاعات جمع‌آوری مدرک علیه کسی نیست؛ باید پیشگیری و حفظ در اولویت قرار گیرد.
شعاسال: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همایش مسئولان حفاظت‌واطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: فرد خاطی را از دایره تشکیلات خارج کردن سخت نیست بلکه حفظ کردن وی مشکل است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: آن حضرت می‌فرمایند که هر کس برادر مؤمنش را در کار خطایی مشاهده کرد و او را از آن کار باز نداشت به وی خیانت کرده است.
این مقام قضایی با اشاره به اهمیت حفظ اسناد گفت: حفظ اسناد و اطلاعات حتی در قبال به افراد مورد اعتماد، نیاز به آموزش و مراقبت دارد؛ علی (ع (می‌فرمایند که تمام مروت و صمیمت را به دوستت تقدیم کن اما همه آرامش خود را تقدیمش نکن؛ یعنی اگر هر چه داری و نداری به او بگویی و اسرار را در اختیارش قرار دهی، غلط است.
وی تأکید کرد: همین حدیث را اگر بتوانیم در بین کارکنان محقق نماییم می‌تواند در حفظ اسناد و اطلاعات مؤثر باشد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح صداقت در تهیه گزارش‌های حفاظتی را یک اصل مهم برشمرد و افزود: اگر به‌صورت احتمالی، توهمی و با ادله غیر محکم مسئله‌ای را به کسی نسبت داده و‌ آبرویش را در معرض خطر قرار دهیم، نزد خداوند گناه بزرگی است.
وی افزود: روایات در حفظ حرمت مؤمن عجیب است حتماً مراقبت کنید که گزارش‌ها متقن، مستند و مستدل باشد تا آبروی افراد مؤمن و سازمان را حفظ کنیم و حفاظت به معنای کامل کلمه تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بصیرت و بینش ملت ایران را عامل خنثی شدن کید و مکرهای استکبار برشمرد و افزود: لازمه این بصیرت و هوشیاری، اخلاص است و ما مسئولان در نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین ویژگی‌ای که باید داشته باشیم بصیرت در دین و اخلاص است.

وی افزود: البته این درباره همه افراد صادق است اما اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت گرفت به‌طریق‌اولی باید این بصیرت و اخلاص را داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ سه شنبه 13 بهمن 1394، کدمطلب: 13941113001552، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین