پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
بزرگترین زنبورهای عسل که دارای بزرگترین کندوهای دنیا نیز می‌باشند در دل کوه هیمالیا واقع در نپال مسکن گزیده‌اند.

شعار سال: کوه هیمالیا یکی از مرتفع ترین کوه های دنیا واقع در کشور نپال است که بزرگترین زنبورهای عسل دنیا را دردل خود جای داده است. مردم روستای رای، از وجود این زنبورها آگاه شده و برای دسترسی به عسل آن سختی بالارفتن و خطر سقوط را به جان خریده‌اند.

گفته می‌شود عسل تولیدی این زنبورها از خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و مردم روستای رای با وجود ارزش بالای این عسل و قیمت گزاف آن حاضر به فروش نیستند و آن را در میان مردم روستای خود و سه روستای هم ‌جوار تقسیم می‌کنند.

صعود به ارتفاعات این کوه کار بسیار خطرناک و طاقت فرساست و تقریبا حدود چهار ساعت زمان می‌برد. داوطلبانی که حاضر به صعود می‌شوند تقریبا هیچ تضمینی برای زنده ماندن ندارند و تنها کاری که برای حفظ جان خود از سقوط آنی می‌توانند انجام دهند این است که پای خود را به نردبان معلقی که از آن برای صعود استفاده می‌کنند می بندند. از سوی دیگر در طول مسیر بارها مورد حمله این زنبورهای غول پیکر قرار می‌گیرند. طبق اظهارات این جستجوگران، خاصیت ویژه و منحصر بفرد این عسل در درمان بیماری‌ها، تنها انگیزه و دلیل نبرد با این زنبورها است.

تصاویر زیر گویای ماهیت خطرناک این صعود است.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 27 مرداد 96 ، کد مطلب: 96082916429: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین