پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر پرداخت ۱۰ درصدی مالیات تاکید کرد و گفت: قاچاق کالا، واردات و رانت بزرگ‌ترین مانع در مسیر تولیدکنندگان ایرانی است.

شعار سال: محمدصادق حسنی، بر جایگزینی مالیات به‌جای نفت تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته اخذ مالیات از داخل است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تنها ۱۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنند اما باید قبول کنند که عین کالای آن‌ها وقتی از خارج وارد می‌شود، دولت باید مانع شود، افزود: مالیاتی که تولیدکنندگان پرداخت می‌کنند برای توسعه شهر و آبادانی روستاها است و باید پرداخت شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق کالا در کشور گفت: مشکل تولیدکنندگان ایرانی فقط و فقط واردات و قاچاق است و نباید پرداخت مالیات بهانه‌ای برای کاهش سطح بهره‌وری تولیدات شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه تولیدکننده باید قبول کند که هرچقدر بیشتر تولید کنند و بیشتر مالیات پرداخت کند، سود بیشتری نصیبش می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده ما بازار فروش نداشته باشد و از طرفی دیگر مالیات هم پرداخت کند، نرخ ۱۰ درصدی مالیات برایش زیاد هم هست و در پرداخت‌ها مشکل به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه راهی جز اینکه جلوی واردات و قاچاق کالا را بگیریم برای حمایت از تولید نداریم، تصریح کرد: جمع‌کردن مالیات به ضرر کشور است چون اخذ مالیات و هزینه کرد درست آن در توسعه و تولید رمز پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته است.

حسنی با تأکید بر اینکه هرچقدر سطح تولیدات بالا برود، هم دولت، هم ملت و هم تولیدکننده سود می‌برد، افزود: هرچقدر تاکنون تلاش کرده‌ایم تا دولت را مجاب کنیم واردات را کاهش دهد، موفق نمی‌شویم چون مافیا آن‌قدر قوی هستند که پس از تصویب هر قانونی ما را دور می‌زنند.

وی بابیان اینکه مشکل ما رانت است و ما واقعاً در این زمینه مانده‌ایم و جز فریاد زدن کار دیگری از دستمان برنمی‌آید، گفت: متأسفانه در اخبار هم مشاهده می‌شود شخصی که خودش باید در مقابل تهدیدکنندگان تولید اعم از واردکنندگان مجاز و غیره بایستد، خودش نیز در دور زدن قانون نقش داشته است.

نماینده مردم رشت در خانه ملت بیان کرد: فقط باید جلوی واردات و رانت گرفته شود وگرنه ۱۰ درصد مالیات برای تولیدکننده هیچ مانعی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش‌افزوده گرفته‌شده از تولیدکنندگان برای ملت خرج می‌شود، خاطرنشان کرد: درصدی زیادی از ارزش‌افزوده گرفته‌شده از تولیدکنندگان که موجب ناراحتی برخی‌ها هم می‌شود، مستقیماً به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

حسنی افزود: هر دهیاری مبلغی با ردیف اعتباری ارزش‌افزوده دریافت می‌کند و این همان مالیاتی است که از تولیدکنندگان گرفته می‌شود و دهیاری‌ها هم این اعتبار را برای شن‌ریزی معابر، خدمات‌رسانی به توسعه زیرساخت‌های روستایی و سایر خدمات برای کشاورزان هزینه می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر می‌بینید برخی از تولیدکنندگان از پرداخت مالیات ناتوان هستند به خاطر نداشتن بازار هست که دولت باید بازار را برای تولیدکنندگان فراهم کند، گفت: طبق قانون کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند دولت باید از واردات آن‌ها به کشور جلوگیری کند اما این قانون تنها روی کاغذ مانده و هیچ نظارتی نمی‌شود و ما نمایندگان هم در مقابل قاچاق کالا کم‌کاری می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد مطلب: 1245355، www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین