پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم گفت: در زلزله اخیر کیفیت پایین بتن ها مهم ترین علل آسیب دیدگی ساختمان ها بود که این امر اهمیت نظارت را دو چندان می سازد.

شعار سالرئیس سازمان نظام مهندسی استان قم گفت: در زلزله اخیر کیفیت پایین بتن ها مهم ترین علل آسیب دیدگی ساختمان ها بود که این امر اهمیت نظارت را دو چندان می سازد.

 امین‌ مقومیدر هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در قم و اهمیت نظارت بر آن عنوان کرد: به طور متوسط سالانه 13 هزار شناسنامه فنی ملکی در قم صادر می شود.با صدور این شناسنامه ها می توان روند کیفی ساخت و ساز و ارتقای کیفیت سازه ها را مورد ارزیابی دقیقی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مهم ترین رویکرد نظام مهندسی در روند نظارت بر ساخت و ساز، توجه به اجرای صحیح قانوناست، هر چند ناظرین در این نظارت ها با توجه به اینکه گاهی در مقابل متخلفان قرار می گیرند با هجمه‌های زیادی مواجه‌اند.با همه موانع و مشکلاتی که در مسیر خدمت پیش رو داریم نظام مهندسی همواره به نیابت از حاکمیت با هدف حفظ سرمایه های ملی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز برای جلوگیری از بحران ها و خطرات گام برمی دارد.

مقومی تصریح کرد: در شهرسازی و توسعه ساخت و سازها در سطح شهر با مشکلات جدی مواجه ایم که در این خصوص فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم می تواند برخی از این دغدغه ها را رفع کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و شهرداری و شورای اسلامی شهر رسالت مهمی در این عرصه دارند که امیدواریم با اهتمام جدی در رفع مشکلات و چالش ها تلاش کنند.

ویبا بیان اینکهبی‌توجهی به ساخت و سازها بحران هایی را در زمان وقوع حوادث از جمله زلزله در پی دارد و خسارت جانی و مالی زیادی را به بار می آورد،افزود: با افزایش استحکام و اضافه شدن یک سال مفید به ساختمان های کشور در حدود 4000 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه هاخواهد شد،در این باره حضور افراد و مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز می تواند گام مهمی در این زمینه باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم، در مورد کمک‌های سازمان به زلزله اخیر یادآور شد: سازمان‌های نظام مهندسی کشور توسط سازمان نظام مهندسی استان قم مبلغ 260 میلیون تومان در جهت کمک به آسیب دیدگان در زلزله غرب کشور جمع آوری کرده‌اند. این سازمان علاوه بر جمع آوری کمک‌های نقدی تیمی 9 نفره در جهت کمک رسانی های لازم به منطقه اعزام کرده است.

مقومی همچنین بیان کرد: با توجه به رخدادهایی از این دست باید حساسیت بیشتری نسبت به اجرای قوانین در روند ساخت و ساز و استحکام بخشی به سازه ها داشته باشیم، بر این اساس طبق ماده 15 قانون نظام مهندسی در جهت برخورد با افراد فاقد صلاحیت و معرفی به مراجع ذی الصلاح اهتمام جدی می‌شود.روند اجرای قانون خوشبختانه تعامل خوبی نیز میان نظام مهندسی و شورا و شهرداری وجود دارد که می تواند نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نظام مهندسی بالغ بر 5000 عضو دارد که در دو سال اخیر رشد دو برابری اعضاء را در مسیر خدمت شاهد بوده ایم.

مقومی ادامه داد: نظام مهندسی استان قم با عضویت در کارگروههای مختلف تخصصی به ارائه خدمات و جلوگیری از تخلفات ساختمانی می پردازد و فعالیت های گسترده ای در این حوزه برعهده دارد.با تلاش های روزافزون در ارائه خدمات بهتر، تعرفه های این سازمان از مصوبات قانونی در حدود 25 درصد کمتر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم عنوان کرد: ما با استفاده از ظرفیت و توان علمی خدمات خوبی را به صورت داوطلبانه در برخی از پروژه ها مانند ساخت مساجد و حسینیه ها داریم.

وی متذکر شد: دغدغه‌های جدی در مقابله با برخی از تخلفات پیرامون کمیسیون ماده 100 وجود دارد. از سوی دیگر در جهت اصلاح برخی از قوانین به نفع مردم نیز استقبال می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:96090804026، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین