پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
رسانه های ترکیه از انجام نخستین عملیات مشترک ایران، عراق و ترکیه علیه مواضع تروریست های پ.ک.ک خبر دادند.

شعارسال : به نقل از دیلی صباح، رسانه های ترکیه گزارش دادند که جنگنده های این کشور روز دوشنبه با هماهنگی ایران و عراق، مواضع پ.ک.ک را در شمال عراق هدف قرار داده اند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که این حملات هوایی در منطقه آسوس در نزدیکی مرزهای کوهستانی ترکیه صورت گرفته است که طی آن 41 هدف، از جمله پناهگاه ها و تونل هایی که توسط این گروه تروریستی استفاده می شد، نابود شدند.

بنابر گزارش روزنامه ملیت، این عملیات با همکاری تهران، بغداد و آنکارا انجام شده است. گفته می شود عملیات مذکور در راستای همکاری های اطلاعاتی سه جانبه در نبرد مشترک علیه تروریسم صورت گرفته است.

جنگنده های ترکیه همچنین روز سه شنبه اهدافی را در مناطق زاب و متینا هدف گرفتند که در نتیجه آن هشت عضو پ.ک.ک کشته شدند. در بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه گفته شده است چهار تروریست دیگر هم در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور در استان شرقی تونجلی کشته شده اند.

هماهنگی های انجام شده بین سه کشور پیش از برگزاری همه پرسی جنجالی استقلال اقلیم کردستان عراق در 25 سپتامبر انجام گرفته بود. سه کشور به شدت علیه این اقدام اربیل موضع گرفتند و اعلام کردند که اجازه تاسیس یک کشور مستقل را نمی دهند.

ارتش های ترکیه و عراق در آستانه این همه پرسی رزمایش مشترکی را در مرزهای مشترکشان برگزار کردند.

پیش از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان و به ویژه در زمان عملیات آزادسازی موصل از دست داعش توسط نیروهای عراقی که با پشتیبانی نیروهای حشد الشعبی انجام شد، تنش میان بغداد و آنکارا بالا گرفته بود و مقامات ترکیه بارها نسبت به مشارکت نیروهای شیعه در آزادسازی مناطق ترکمن نشین اطراف موصل هشدار داده بودند.

در همین مدت ارتش ترکیه به بهانه آموزش نیروهای مخالف داعش، بخش هایی از خاک عراق را به اشغال خود درآورده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری پارسینه، تاریخ انتشار: 9 آذر 1396، کدخبر: 395143، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین