پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بیش از۳۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای از مزارع استان یزد تولید شده است .

شعار سال: محمد علی حاتمی‌زاده ظهر امروز در بازدید از برداشت ذرت در ابرکوه گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درابرکوهاظهار داشت: با پایان برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح 400 هکتار با متوسط تولید 55 در مجموع مقدار 22 هزار تن ذرت علوفه‌ای در مزارع استان تولید شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همچنین گفت: کار برداشت ذرت دانه‌ای در سطح دو هزار و 300 هکتار اراضی سطح زیر کاشت استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این میزان سطح زیر کشت با احتساب شش و نیم تن در هکتار بیش از 15 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع استان که عمدتا در مناطق ابرکوه، هرات، مروست و چاهک است تولید شده است.

حاتمی‌زاده با بیان اینکه سه مرکز خرید ذرت دانه‌ای در چاهک توسط شرکت امور پشتیبانی امو‌ر دام جهاد استان دایر شده است بیان کرد: 230 تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان خریداری و 196 تن آن تحویل سامانه بورس شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اهداف طرح 10ساله اصلاح الگوی کاشت در استان یزد و تحقق اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی می‌شود عملکرد ذرت دانه‌ای به 9 و نیم تن در هکتار برسد، ادامه داد: در مجموع دو هزار 700 هکتار اراضی استان یزد در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه به کاشت محصولات ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص دارد.

حاتمی زاده با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای برداشت شده بصورت سیلو شده برای خوراک دام و ذرت دانه‌ای نیز برای مصارف طیور در استان استفاده می‌شود، تصریح کرد: تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور بویژه تولید محصولات علوفه ای از سیاست و اهداف وزارت جهادکشاورزی در استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: برداشت محصولات ذرت دانه‌ای با10دستگاه چاپر و کمباین برداشت می‌شود و با توجه به شرایط آب وهوایی کار برداشت این محصولات از آبان ماه آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه دارد و بیش از یک‌هزار و 500 نفر کشاورز در امر کاشت این محصول فعالیت دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:1588382، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین