پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دشمنان همیشه دنبال بهانه‌جویی علیه ایران هستند و ما باید مراقب باشیم که چگونه رفتار کنیم تا بتوانیم سیمای حقوق بشر را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

شعار سال: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دشمنان همیشه دنبال بهانه‌جویی علیه ایران هستند و ما باید مراقب باشیم که چگونه رفتار کنیم تا بتوانیم سیمای حقوق بشر را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

 حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در کارگاه آموزشی حقوق بشر و حقوق شهروندی که به همت ستاد حقوق بشر و با همکاری دادگستری این استان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما به حقوق شهروندی با توجه به مبانی حقوق بشر در اسلام، یک نگاه مترقی است.

وی افزود: خداوند برای انسان ویژگی‌هایی را اعطا کرده که هیچکدام از موجودات این ویژگی‌ها را ندارند به‌طوری‌که انسان زمانی‌که مراحل خلقتش تکمیل شد و روح خداوند درآن دمیده شد عنوان تبارک‌الله احسن الخالقین به کار برده شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: خداوند در جای دیگری می‌فرماید که انسان خلیفه من بر روی زمین است و این ویژگی صرفاً خاص و مختص انسان است، چون موجودات دیگر دارای ایستایی هستند، ولی انسان در مسیر تکامل و رشد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انسان بحث کرامت انسانی او است که این موضوع به‌عنوان یک شعار برای ستاد حقوق بشر مطرح است. این کرامت و برتری مخصوص همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه دو نوع کرامت داریم، اضافه کرد: یک نوع کرامت ذاتی که همه انسان‌ها از آن برخوردار هستند و هرکسی با هر رنگ و نژادی از آن برخوردار است. نوع دیگر کرامت هم کرامت اکتسابی است که در آن یک سیر صعودی وجود دارد. برای همین است که گفته می‌شود با شرافت‌ترین و محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند باتقواترین آنهاست و این بدین معنی است که این کرامت در دست خود انسان است که آن را کاهش یا افزایش دهد.

وی تصریح کرد: حقوق بشری‌ترین مجازات در قرآن قصاص است، اینکه برخی آن را ضد حقوق بشر می‌دانند یک اشتباه است، چون خداوند می‌فرماید که به شخص قاتل فحش ندهید توهین نکنید، اما جانش را در مقابل جان بستانید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: ما باید در مقام به کار گیری این حقوق و قوانینی که در اسلام بیان شده است تلاش کنیم. اگر این آموزه‌ها را دقیق به کار ببریم و مقید به آن‌ها باشیم می‌توانیم از لحاظ عملی برای تمام مکاتب حرف داشته باشیم. البته دشمنان همیشه دنبال بهانه‌جویی علیه ایران هستند و ما باید مراقب باشیم که چگونه رفتار کنیم تا بتوانیم سیمای حقوق بشر را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کدمطلب:96091005000، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین