پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
رئیس سازمان دامپزشکی رعایت بهداشت دام در استان های مرزی مثل ایلام را از اولویت های این سازمان برشمرد.

شعارسال: رئیس سازمان دامپزشکی رعایت بهداشت دام در استان های مرزی مثل ایلام را از اولویت های این سازمان برشمرد.

علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه در ایلام اظهار داشت: با توجه به گستردگی مرزهای کشورمان و همسایگی با کشورهای مختلف همه ساله شاهد حرکت دام ها در نقاط مرزی هستیم و کارشناسان این سازمان نظارت دقیق و مستمری بویژه در استان های مرزی داشته تا از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

وی افزود: اگر کوچکترین کوتاهی در زمینه نظارت بر سلامت دام ها صورت گیرد، ممکن است عواقب بسیار سنگین و غیرقابل جبرانی به دنبال داشته باشد و همین عامل باعث می شود شدیدترین نظارت ها را در این حوزه اعمال کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: رسیدن غذای سالم به دست مصرف کننده نیازمند یک زنجیره پیوسته و کامل است و باید در تمامی مراحل آن رعایت نکات بهداشتی مورد توجه باشد، تولید دام سالم توسط دامدار، حمل و نقل کیفی دام، سلامت بهداشت محیط در کشتارگاه ها و نیز خرید فرآورده خام دامی از مراکز مجاز عرضه و فروش باید بطور دقیق لحاظ شود.

رفیعی پور گفت: یکی از موارد که در این زمینه نیاز داریم احداث آزمایشگاه های مجهز در سراسر استان های کشور است که در این حوزه استان های مرزی همچون ایلام از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.

وی با هشدار به مردم در خصوص تامین نیازهای خود از مراکز غیرمجاز توصیه کرد برای حفظ سلامت خود و فرزندان نکات و توصیه های کارشناسان را جدی بگیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 آذر 1396، کدخبر: 4161579، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین