پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد کمی کودک آزاری در این استان گزارش شده است .

شعار سال: معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد کمی کودک آزاری در این استان گزارش شده است .

‌«هوشنگ سیاوش‌پو» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: معمولا مردم این استان به دلایل عدم حساسیت به موضوع، مسایل فرهنگی و قومی و قبیله‌ای بودن بافتاستان، کودک آزاری را گزارش نمی‌دهند.

وی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال تعداد افرادی که با اورژانس اجتماعی استان با موضوع کودک آزاری تماس گرفتند خیلی پایین و در حد سه نفر بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این را می‌دانیم که آمار کودک آزاری در این استان بالاتر از این تعداد است اما گزارش داده نمی‌شود که ما هم برای رصد، کشف و شناسایی با مشکل روبه رو هستیم.

سیاوش‌پو تصریح کرد: برخی مسایل برای مردم این استان مساله نیست اما هم اکنون کودکان کار و خیابان برای ما یک مساله است.

وی با بیان این مطلب که کودک آزاری در مجموع سه جنبه دارد، ادامه داد: اولین نوع کودک‌آزاری جسمی و فیزیکی است که در این نوع کودک براثر شلاق زدن، کوبیدن کودک به دیوار، سوزاندن او با آب جوش یا سیگار آسیب جسمی می‌بیند .

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دومین نوع، آزارهای جنسی است که در این زمینه باید به کودکان آموزش داده شود تا نسبت به اتفاقات و جاهایی که می‌تواند تهدیدشان کند، آشنا شوند. والدین باید مراقب و مواظب کودک باشند تا مورد آزار و سوء استفاده دیگران قرار نگیرند.

سیاوش‌پو سومین نوع کودک‌آزاری را عاطفی و روانی خواند و تصریح کرد: هر نوع رفتار نامناسب که بر عملکرد رفتاری و شناختی و عاطفی کودک تاثیر منفی داشته باشد مثل آزارهای کلامی و غیرکلامی، تحقیر و سرزنش، تهدید و حتی تمسخر را شامل می‌شود .

وی با بیان این‌که آگاهی مردم استان از فوریت‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی( خط تلفن 123) ضعیف است، اضافه کرد: رسانه‌ها و مطبوعات در زمینه جا افتادن خط 123 در بین مردم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند تا مردم استان موارد کودک آزاری را با تماس با خط 123گزارش دهند و مددکاران اجتماعی بهزیستی برای رسیدگی به موضوع پیش آمده به سرعت وارد عمل شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کدمطلب:96091105853، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین