پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
اگر فردی فقط دچار عارضه نزدیک بینی و یا دوربینی باشد وآستیگماتیسم نداشته باشد براحتی و با اطمینان می تواند از لنزهای طبی سافت یا همان لنز طبی نرم استفاده نماید.

شعار سال: اگر فردی فقط دچار عارضه نزدیک بینی و یا دوربینی باشد وآستیگماتیسم نداشته باشد براحتی و با اطمینان می تواند از لنزهای طبی سافت یا همان لنز طبی نرم استفادهنمایدحال اگر فردی عارضه آستیگماتیسم هم داشته باشد و میزان آستیگماتیسم هر چشم حداکثر تا1نمره( مثبت و یا منفی ) باشد میتواند از لنز طبی سافتیا همان لنز طبی تماسی بهره ببرد. اگر میزان عارضه آستیگماتیسم هر چشم بین1.25تا 2نمره( مثبت و یا منفی ) باشد احتمالا میتوانداز لنز سافت بهره ببرد.اگرمیزانعارضه آستیگماتیسم هر چشم بیش از این باشد باید از لنزهای طبی سافت توریکSOFT TORICو یا لنزهای هاردRGPاستفاده نماید.لنز های سافت معمولا بر اساس طول عمر مفید یا بهداشتی خود به چند گروه تقسیم میشوند: لنزهای تماسی یکبار مصرف یا روزانه، لنز طبی 1 یک ماه یا ماهانه، فصلی یا 3 سه ماه و لنز طبی سالیانه.

( لنزهای طبی سافت توریک از نظر ظاهر و میزان نرمی و رطوبت همانند لنزهای سافت می باشند با این تفاوت که آستیگماتیسم راکاملا پوششمیدهند ولیدر مقایسه با لنزهای سافت با قیمت بالاتر و دامنه محدودتری در مارکت ایران عرضه می شوند.لنزهای هارد در مقایسه با لنزهای سافت ویا سافت توریک رطوبت بسیار کمی دارند ولی اکسیژنرسانی آنها بهتر و بیشتر می باشد و در حال حاضربرای افرادی که بعلت داشتن آستیگماتیسم بالا، قوز قرنیه و ... نمیتوانند از لنز سافت استفاده نمایند تجویز میشوند، تجویز و مصرف لنز طبی هارد یا همان لنز سخت معمولا همانند نامشسخت تراز لنز سافت و قیمت آن گرانتر میباشد.)

نگهداری و استفاده از لنز طبی

1-شستن دستها با آب و صابون و خشک کردن آنها قبل از تماس با لنز 2- کوتاه و صاف بودن ناخنها (در صورت امکان)3-همیشه ازچشم راست,گذاشتن و یا برداشتن لنز را آغاز کنید. 4- لنز را قبل از آرایش صورت,در چشم قرار دهید. 5- چرت زدن و یا خواب نیمروز با لنز ممنوع(خواب سیاهوسفید).6- استفاده از محلولهای شستشو و ضدعفونی بطور مرتب .7- تعویض جا لنزی هر سه ماه یکبار. 8- عدم تماسصابون وآبشیر با لنز.

قرار دادنلنز روی چشم

همانند سه تصویر ذیل پس از شستن و خشک کردن کامل دستها، لنز را بطور صحیح روی انگشت اشاره قرارداده و با انگشت میانی همان دست پلک تحتانی چشم را به پایین کشیده و پلک فوقانی را با انگشت دست دیگر بالا بکشید و سپس در حالیکه به سمت پایین یا گوشه چشم نگاه میکنید لنز را به آرامی روی سطح چشم نزدیک و قرار دهید و پلک بالا و پایین را رها کنید.

روش گذاشتن لنز طبی یا لنز رنگی

برداشتن لنز از چشم

همانند سه تصویر ذیل پس از شستن و خشک کردن کامل دستها، در حالیکه به سمت بالا نگاه میکنید با انگشتان یک دست پلک فوقانی را بالا بکشید و سپس با انگشت میانی دست دیگر پلک تحتانی را پایین کشیده و با انگشت اشاره همین دست لنز را به سمت پایین لغزانده و با کمک انگشت شست آنرا گرفته وخارج نمایید.

روش برداشتن لنز طبی یا لنز رنگی

تشخیص پشت و روی لنز

همانند تصاویر ذیل اگر لبه های لنز به سمت بیرون متمایل باشد لنز وارونه شده یا بعبارت دیگر پشت و رو شده است.

وارونه یا برعکس بودن لنز طبی یا پشت و رو بودن لنزپشت و روی لنز طبی چشم و صحیح بودن آن


البته راه دیگر برای تشخیص این موضوع اینست که مطابق تصویر ذیل، لنز را ما بین انگشتان شست واشاره یک دست قرارداده و این دو انگشت را بهم نزدیک نمایید اگر لنز به درستی روی انگشت شما قرار گرفته باشد لبه های لنز کمی به سمت داخل متمایل یا خم میشود و اگر لنز به نادرستی یا همان پشت و رو قرار گرفته باشد لبه های لنز کمی به سمت بیرون متمایل یا خم میشود لازم به ذکر است که در این روش تشخیص میبایست دست شما و لنز مرطوب نباشد.

تشخیص پشت و روی لنز طبی چشمی

برخی از محلولهای شستشو و ضدعفونی لنز طبی رنگی و لنز زیبایی

Solo-carePlusمحلولی است تک مرحله ای، بادو روش مصرف( بدون ماساژ، بدون آبکشی(No rub, no rinse

1-لنزرا از چشم خارج کنید (لنز طبی را همیشه با چشم راست شروع کنید).2- محلول یا مایع تازه لنز را از درون بطری به داخل جا لنزی از قبل تمیز شده بریزید (آنقدر که محلول لنز کاملاً روی لنز را بپوشاند) 3- لنز چشمی را داخل جالنزی قرار دهید و آنرا ببندید (لنز طبی چشم راست را در خانه ای از جا لنزی قرار دهیدکه باRعلامتگذاری شده)4- پس از 4 ساعت ماندن لنز در محلول،لنز شما کاملاً ضد عفونی شده و آماده مصرف خواهد بود (اگر جالنزی را باز کردید، محلول داخل آنرا باید دور بریزید).5- بعد از آنکه لنز را در چشم گذاشتید، جالنزی را با مایع لنز به دقت آبکشی کنید و در محیطی بدون گرد و غبار بصورت بسته نشده رها کنید تا کاملاً خشک شود.

Solo-care Plus(با ماساژ، با آبکشی) ضدعفونی 5 دقیقه ای(Rub and rinse)

-لنز طبی یا لنز رنگی را از چشم خارج کنید (لنز نمره دار را از چشم راست آغاز کنید).2- لنز را در کف دستتان قرار دهید. چند قطره محلول یا مایع لنز روی آن بریزید (تا روی لنز را بپوشاند).3- با نوک انگشت اشاره و به نرمی،با حرکات رو به جلو و عقب بمدت 20 ثانیه لنز را ماساژ دهید (تا رسوبات سست شوند).4- لنز را بخوبی با محلول لنز آبکشی کنید تا رسوبات سست شده، از روی سطح لنز کنده و شسته شوند.5- جالنزی را از محلول تازه لنز پر کنید (آنقدر که محلول کاملاً روی لنز را بپوشاند).6- لنز را در جالنزی قرار دهید (لنز طبی یا طبی رنگی چشم راست در خانه ای که باRعلامتگذاری شده است).7- پس از پنج دقیقه ماندن لنز در محلول،لنز شما کاملاً ضد عفونی شده و آماده مصرف خواهد بود (اگر جالنزی را باز کردید، محلول لنز داخل آنرا باید دور بریزید).8- بعد از آنکه لنز را در چشم گذاشتید، جالنزی را با مایع لنز به دقت آبکشی کنید و در محیطی بدون گرد و غبار بصورت بسته نشده رها کنید تا کاملاً خشک شود.

AOSEPT PLUS

-لنز را از چشم خارج کنید (همیشه با چشم راست شروع کنید).2- مایع تازه لنز را از درون بطری به داخل جالنزی از قبل تمیز شده دارای دیسک مخصوصAO discبریزید (آنقدر که محلول لنز کاملاً روی لنز را بپوشاند – تا خطی که روی جالنزی حک شده) . 3- لنز را داخل جالنزی دارای دیسک مخصوصAO discقرار دهید و آنرا ببندید (لنز چشم راست را در خانه ای از جا لنزی قرار دهید که باRعلامتگذاری شده).4- حداقل بمدت 6 ساعت، لنز را در محلول رها کنید تا لنز کاملاً ضدعفونی و محلول کاملاً خنثی شود.5- بعد از 6 ساعت، لنز شما کاملاًضدعفونی شده و آماده مصرف خواهد بود (اگر درب جا لنزی را باز کردید، محلول باقیمانده در جالنزی را دور بریزید).6- جالنزی را در محیطیبدون گرد و غبار بصورت بسته نشده رها کنید تا کاملاً خشک شود.با توجه به اینکه محلولAOSEPT PLUSدارای کمترین تعداد مواد شیمیایی است، مصرف آن برای افراد مبتلا به حساسیت،به طور خاصتوصیه می شود.

مایع لنز طبی سولوکرمحلول لنز طبی رنگیلنز طبی


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت دانش چشم، تاریخ انتشار فروردین93، کدمطلب: --- -، www.daneshecheshm.blogsky.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین