پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: آیین‌نامه مربوط به تعرفه واردات خودرو مدتی است به دولت رفته و باید درباره آن در هیات دولت تصمیم‌گیری شود.

شعارسال: مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی اظهارات درباره افزایش تعرفه واردات خودرو به ۷۰ درصد، اظهار کرد: این موارد گمانه‌زنی‌هایی است که صورت می‌گیرد اما تعرفه نهایی به زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرکات کشور مانده‌ است؟ گفت: طبق آمارهایی که از سوی گمرکات به دست ما رسیده، بالغ بر ۵۰۰۰ خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش‌ در گمرک باقی مانده‌ و ترخیص نشده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اینکه از سوی فعالان بازار خودرو این گونه اعلام می‌شود که تعداد این خودروها بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه محسوب می‌شود، گفت: آنچه با هدف ورود به بازار ایران در گمرکات مانده، کمی بیش از ۵۰۰۰ خودرو است اما ممکن است بقیه موارد برای ترانزیت از ایران وارد شده باشند که بهتر است تعداد دقیق این خودروها از گمرکات و سازمان بنادر بپرسید.

از تیر ماه سال جاری ثبت سفارش واردات خودرو بسته و اینگونه اعلام شد که سفارش‌هایی که در چهار ماه اول سال جاری به ثبت رسیده تا شش ماه مهلت ورود دارند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری از کاهش دوره اعتبار سفارش‌های ثبت شده در این بخش خبر داد و اظهار کرد که از این پس مدت اعتبار سفارش‌های ثبت شده از شش ماه به سه ماه خواهد رسید.

مجتبی خسروتاج چندی پیش نیز با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی واردات خودرو در نیمه اول امسال، از انباشت حدود ۷۰۰۰ خودروی بدون ثبت سفارش در گمرک که اجازه ترخیص ندارند، خبر داده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کد خبر: 96091206295، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین