پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از سندیکای تولید دارو، خیران دامپزشکی و فعالین بخش خصوصی برای تامین نیازهای داروهای دامپزشکی مناطق زلزله زده درخواست استمداد داد.

شعارسال: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از سندیکای تولید دارو، خیران دامپزشکی و فعالین بخش خصوصی برای تامین نیازهای داروهای دامپزشکی مناطق زلزله زده درخواست استمداد داد.

دکتر نادر پرور امروز دوشنبه در نشست خبری در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در ابتدا از تمامی افراد و نهادها از جمله سازمان دامپزشکی کشور، فعالین بخش خصوصی، سندیکای تولید دارو، خیران این حوزه و... که چه به صورت نقدی، غیرنقدی و چه به صورت اکیپ های درمانی در کاهش تبعات این فاجعه بزرگ همراه و یاور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بودند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از همکاران دامپزشکی استانهای معین همچون ایلام، کردستان، لرستان و همدان که با حضور به موقع خود در قالب اکیپ های اعزامی به یاری زلزله زدگان استان کرمانشاه در حوزه خدمات دامپزشکی پرداختند نیز به صورت ویژه قدردانی کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: در نخستین ساعات وقوع زلزله با همراهی سازمان جهادکشاورزی، شیلات، صندوق بیمه کشاورزی و امور عشایر ستاد مدیریت بحران را تشکیل شد درکمیته های فنی مدیریت بحران، نحوه برخورد و راهکارهای عملی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ابتدا روستاهای آسیب دیده برای بررسی عمق تلفات در مناطق زلزله زده پایش شد و تیم های ارزیاب خسارت دامپزشکی نیز به این مناطق اعزام شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در نخستین روزهای وقوع زلزله در استان، بیان داشت: عمق فاجعه در حوزه تلفات دامی بالا بود که تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۹ راس دام سبک و ۳۱۸ راس دام سنگین به صورت کاملاً بهداشتی دفن شدند.

دکتر پرور همچنین خاطرنشان کرد: کار نظارت بهداشتی و ضدعفونی مناطق دارای اتلاف دامی انجام شده و در حال حاضر به دارو و واکسن های دامپزشکی نیازمندیم که امیدواریم شرکت های تولید دارو، فعالین بخش خصوصی و خیران این حوزه در این زمینه به یاری استان کرمانشاه بشتابند.

وی ادامه داد: مرحله اول که تثبیت و دفن بهداشتی لاشه بود با کمک مدیریت بحران، بخش خصوصی و جامعه دامپزشکی به نحو شایسته به اتمام رسیده و در حال حاضر در مرحله مقابله با شیوع بیماری های دامی در این مناطق هستیم که برای این منظور پیش بینی و درخواست ۵ میلیارد تومان کمک از سازمان جهادکشاورزی کرده ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان ۳ میلیارد تومان به منظور پیشگیری، مراقبت و پایش است و مبلغ ۲ میلیارد تومان به منظور تخصیص به امور تشخیص و درمان در نظر گرفته ایم تا بتوانیم با این بودجه تا پایان سال پیشگیری و درمان را انجام دهیم.

دکتر پرور در ادامه به ویزیت و درمان رایگان ۶۵ هزار راس دام سبک در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در حوزه آبزیان نیز با وجود رهاسازی ۳.۵ میلیون قطعه ماهی در منطقه ریجاب بر اثر تخریب استخرهای پرورش ماهی و تلفات شدید در این حوزه در یک اقدام بسیار بزرگ ۷۰۰ هزار قطعه ماهی تلف شده به وزن تقریبی ۲۵۰ تن به صورت بهداشتی دفن شد.

وی همچنین با تاکید بر استقرار کامل ادارات دامپزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب در کانکس بیان داشت: شهروندان می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه های تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه برسانند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13 آذر 1396، کدخبر: 4162657، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین