پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند.

شعار سال: علی خدادادی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود نابسامانی و ناهماهنگی در روند کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه در زلزله کرمانشاه ناهماهنگی هایی وجود داشت و شاهد بی نظمی و اتفاقات تلخی بودیم که نباید ایجاد می شد.

وی با اشاره به مرجعیت هلال احمر در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی میان زلزله زدگان و وجود ساز وکارهای مشخص و تخصص در این نهاد برای کمک رسانی، افزود: هلال احمر یک نهاد مردمی و سرمایه ای ملی است و نباید تضعیف شود و اگر می خواهیم کاری را انجام دهیم، باید تخصص آن را هم داشته باشیم.

*اهمیت نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه، تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند و در راستای منافع ملی قدم بردارند.

*ضرورت پرهیز از عملکرد جزیره ای و موازی کاری در کمک رسانی به بحران ها

خدادادی گفت: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است و تضعیف این نهاد تأثیر منفی در روند مقابله با آسیب های طبیعی دارد.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی نهادها و مردم در کمک رسانی در بحران ها و بلایای طبیعی، اضافه کرد: نباید کار را به صورت جزیره ای انجام دهیم و کاری را بکنیم که وظیفه تخصصی هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: کمک های مردمی را به حساب هایی واریز و جمع آوری می کردند در حالی که نمی دانستند این کمک ها را چگونه هزینه کنند.

*توزیع نابسامان کمک های مردمی در کرمانشاه، ضرورت جهت گیری در راستای منافع ملی

خدادادی یادآور شد: عده ای در مناطق زلزله زده اقلام و کمک ها را بدون برنامه توزیع می کردند و این نشان دهنده آن است که باید به سمت و سویی برویم که منافع ملی ما را تأمین و مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: وقتی بحران فروکش می کند متاسفانه عده ای به صورت احساسی وارد میدان می شوند و بعد نمی توانند پای کار باشند در حالی که این نهاد های مردمی هستند که با حمایت دولت می توانند نقش آفرینی کنند و زمینه ساز مقابله با بلایای طبیعی باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کدمطلب:566424، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین