پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
با حضور جمعی از مسؤولان استانی از موکب‌های برتر اربعین حسینی که به نمایندگی از مردم قم میزبان زائران بودند تجلیل شد.

شعار سال: مراسم تقدیر از برترین موکبهای اربعین، روز یکشنبه با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

یونس عالی پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، در ابتدای این مراسم با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارایه شده از سوی موکبهای اربعین، اظهار داشت: سال گذشته تنها سه موکب از استان قم به خدمت رسانی زائران اربعین پرداخته بودند اما در اربعین سال جای تعداد این موکبان به 42 گروه 14 نفره رسیده بود.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت عمومی در برنامههای مراسم پیادهروی اربعین، ابراز داشت: همه سازمانها و نهادهای دولتی باید بکوشند تا در سالهای آینده کم و کیف خدمترسانی به زائرین اربعین تقویت شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسین احمدی قمی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم طی سخنانی از افزایش چند برابری تعداد موکبان ابراز خرسندی کرد و گفت: مواکب اربعین نیز باید همانند یک نهاد مردمی جایگاه خود را تثبیت کنند.

حجت الاسلام احمدی قمی تصریح کرد: ساختارها و تشکیلات این مجموعه‌ها باید حفظ شود تا در سال آینده بتوانند به صورت گسترده‌تری به زائران خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگیهای نیروهای فعال در موکبها، عنوان کرد: مواکب اربعین حسینی به عنوان مجموعههای مردم نهاد می‌توانند در مناسبت‌های مختلف سال در برنامه‌های استانی و ملی مورد استفاده قرار بگیرند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم با بیان این که 42 موکب استان قم علاوه بر محور نجف به کربلا در محور کاظمین و سامرا به کربلا هم مستقر بودند، اظهار داشت: 5 موکب در مهران، 7 موکب در نجف اشرف، 12 موکب در بین راه، 13 موکب در کربلا، 3 موکب در کاظمین و 2 موکب قمی در سامرا حضور داشتند.

وی افزود: قم به نسبت یک میلیون و سیصد هزار جمعیتی که در پیادهروی اربعین داشت، با توجه به سرانه کشوری، با همکاری و پشتیبانی مردم توانست بیش از دو و نیم برابر سهمیه اعلام شده به خدمترسانی در این عرصه بپردازد.

همچنین علی اکبر عطایی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات قم ضمن تشکر از مسؤولین و خادمین موکبهای اربعین، ابراز داشت: هیأت امنای موکبها برای فعالیت در عراق، پروانهای پنج ساله از ستاد بازسازی عتبات دریافت میکنند تا از بروز مشکلات تردد در عراق جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: استانداران برخی از موکبهای شهرستانها، با سیاست مثبتی که در پیش گرفتهاند، تلاش میکنند تا در میان مسؤولان اجرایی استانی اعتبار این پروانه فعالیت را تقویت کنند تا هیأت امنای موکبها توسط این پروانهها بتوانند خدماتی برای گسترش فعالیتهای خود دریافت کنند، ولی چنین کاری در استان قم صورت نمیپذیرد.

در ادامه این مراسم برخی از مسؤولان مواکب به نمایندگی از موکبهای استان قم به طرح مشکلات این هیئات پرداختند که کم بودن اعتبار پروانه موکبها در سازمانهای دولتی، کمبود امکانات سرمایهای از سوی نهادهای دولتی، دردسرهای تردد خودروهای سنگین مواکب اعزامی در مرزهای عراق، برخوردهای نامناسب برخی از مدیران دولتی با هیأت امنای مواکب و کمبود فعالیتهای منظم فرهنگی در برنامههای تدوین شده برای زائران، از جمله مشکلهای موکبهای مراسم پیادهروی اربعین معرفی شدند.

در پایان این مراسم سید مهدی صادقی، استاندار قم با بیان این که هر چند سازمانهای دولتی رسالت خود را دنبال می‌کنند اما نباید انتظار داشت تا این نهادها کارهای اصلی را انجام دهند، تصریح کرد: تجمع اربعین حسینی به برکت مردمی بودن توانسته است به جایگاه کنونی برسد، اما در صورتی که فعالیتهای مواکب مراسم پیادهروی اربعین توسط تشکلهای دولتی دنبال میشد، برکتها کاهش مییافت.

صادقی با تأکید بر اینکه در حوزه اعتبارات دولتی و نقدینگی هیچ ردیفی برای مراسم اربعین تخصیص نیافته است، گفت: با وجود مردم متدین و متقی قمی، این اطمینان را میدهم که هیچ کاستی در این مراسم به وجود نخواهد آمد.

شایان ذکر است،‌ در این مراسم از موکب‌های برتر اربعین حسینی که به نمایندگی از مردم قم میزبان زائران حسینی بودند تقدیر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کدمطلب:۵۴۱۵۳۷، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین