پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به رعایت‌نشدن خالص‌فروشی توسط اصناف گفت: دو سال جنگیدیم و برای یک دستور دینی مصوبه گرفتیم.

شعارسال:مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به رعایت‌نشدن خالص‌فروشی توسط اصناف گفت: دو سال جنگیدیم و برای یک دستور دینی مصوبه گرفتیم.

محمد محمدی در مراسم تودیع خود از اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تهران که با حضور جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، به ساماندهی میادین و بازارها در مدت مسئولیتش در تعزیرات اشاره و اظهارکرد: در برخی میادین مثل میدان بزرگ میوه و تره‌بار تخلفات در حدی رفته بود که حتی خیابان‌های عمومی را به دلالان اجاره می‌دادند.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در همین راستا، با کمک استانداری و نیروی انتظامی، طرحی به‌مدت 40 شب برگزار شد، البته مقاومت‌هایی صورت گرفت اما نهایتاً آن تابو شکست.

محمدی با بیان اینکه اخیراً هم گویا فرمانداری طرحی را در این زمینه آغاز کرده است تصریح کرد: آن موقع که خیلی‌ها در خواب ناز به‌سر می‌بردند، تعزیراتی‌ها برای جلوگیری از تخلفات، در میدان بودند.

وی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در کوچه مروی و کوچه ابوالفتح در مروی را از دیگر اقدامات تعزیرات تهران در چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت: الآن می‌توانید به کوچه مروی یا ابوالفتح بروید و نتیجه این طرح‌ها را ببینید.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران همچنین به اجرای طرح خالص‌فروشی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب خالص‌فروشی رعایت می‌شد اما به‌مرور کم‌رنگ شد طوری که در فروش میوه و شیرینی، کارتن یا جعبه میوه را هم همراه کالا به مشتری می‌فروختند.

محمدی اضافه کرد: این موضوع را پیگیری کردیم؛ دو سال جنگیدیم و برای یک دستور دینی و حکم الهی مصوبه گرفتیم اما مقاومت‌ها شروع شد. خوشبختانه صنف شیرینی‌فروش‌ها این مصوبه را اجرایی کرده‌اند و اگر واحدی رعایت نکند، تخلف کرده است اما هنوز میدان میوه و تره‌بار زیر بار نمی‌رود.

وی با ابراز اینکه "امروز مردم نمی‌توانند حق خود را بگیرند و ما باید کمک کنیم" گفت: موضوع قیمت‌های غیرواقعی را برای اولین بار تعزیرات مطرح کرد زیرا ارقام را دو برابر قیمت واقعی روی اجناس درج می‌کردند. تعزیرات این موضوع را مطرح کرد و تا حدودی پیش رفتیم اما صورت مسئله را پاک و کلاً قیمت‌گذاری را حذف کردند که خوشبختانه با پیگیری انجمن حمایت از مصرف کنندگان، حذف قیمت لغو شد.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: یکی دیگر از عجایب تاریخی بازار اسلامی، نحوه عرضه گوشت بود که گوشت میش را به‌جای گوشت بره می‌دادند و متأسفانه در وارد کردن گوشت دولتی هم این اتفاق افتاد. تعزیرات وارد شد و کارهایی انجام داد اما باید تا آخر رفت.

وی با اشاره به نجومی بودن قیمت‌ها در فرودگاه‌ها اضافه کرد: متأسفانه در فرودگاه‌ها قیمت‌ها نجومی است و از جیب مردم می‌رود. به تعزیرات می‌گفتند "به شما چه ربطی دارد؛ شما تعزیرات هستید؟" و همین مسئله باعث شد به‌بهانه دولتی بودن تعزیرات، جا ندهند. بی‌تفاوتی مسئولان در قبال تخلفات به جایی رسیده که یک شهروند در فرودگاه از تخلف و قیمت‌های گران گلایه می‌کند و بالاترین مقام مسئول او را مسخره می‌کند.

محمدی به جلوگیری از افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: سر این قضیه چه بلایی که سر ما نیاوردند. اولاً از رئیس جمهور بابت لغو قیمت نان تشکر می‌کنم. رئیس جمهور گفتند این کار کارشناسی نشده بود؛ البته چرا شده بود اما کارشناسی‌ها مشکل داشت. در جلسات کارشناسی ما را راه نمی‌دادند و جلساتی هم که حضور می‌یافتم، اعتراض می‌کردیم. مشکل کارشناسی‌ها بود. کارشناسان‌شان در ارتباط با نان همان استدلالی را می‌کرد که درباره پفک می‌کرد؛ این خیلی جالب است! نمی‌داند که نان قوت‌لایموت است؟ نمی‌داند که هنوز در این کشور هستند کسانی که غذایشان نان است؟ اگر نمی‌دانید بیایید تا من به شما آنها را نشان دهم. خیلی از کشورها این چیزها را می‌دانند و به قیمت نان دست نزدند. بدتر از همه اینها کارشناسانی بودند که امانتداری نکردند و نهایتاً هم 15 درصد قیمت را افزایش و حداقل 17 درصد وزن چانه خمیر را کاهش دادند و گفتند نان 15 درصد گران شد. در آخر هم ما تحریم شدیم.

وی با اشاره به سکوت دستگاه‌های مسئول در برابر افزایش قیمت نان گفت: همه ساکت بودند و قرار بود انجام شود. همه چیز تمام شده بود. در این کشور نان مهمتر است یا قلیان؟ یک مصاحبه‌ای انجام و منتشر شد. 2 روز بعد از استانداری ما را خواستند. با استاندار و سایر مسئولان نشستیم و در همان جلسه هم موضوع را مطرح کردم. قبل از جلسه آقای فاضلی به من گفت "این چه فتنه‌ای بود که به‌پا کردی؟". به استاندار هم گفتم که اشتباه من این بود که در مصاحبه گفتم قیمت نان را 32 درصد گران‌ کردند، در حالی که این افزایش بیشتر از 32 درصد بوده است. خوشبختانه این کار نتیجه داد و افزایش قیمت نان لغو شد. نمی‌گویم مشکلات نانوایان حل نشود اما قرار نیست مشکلات آنها را مصرف‌کننده تقبل کند.

محمدی تصریح کرد: اگر این مشکل حل نمی‌شد؛ نارضایتی عمومی که الآن هم هست، تشدید می‌شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تنسیم، تاریخ انتشار13آذر 96،کدخبر: 1592002، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین