پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: با اعلام نتایج نهایی برگزیدگان استانی هیأت انتخاب آثار سی و ششمین جشنواره تئاترفجر، نمایش پاشا به بخش رقابتی این جشنواره راه یافت.

شعار سال: منطقه آذربایجان شرقی، بابک نهرین افزود: از آذربایجان شرقی نمایش پاشا به همراه نمایش «نگاهمان می‌کنند» در این دوره از جشنواره فجر شرکت کرده بود.

وی اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده از میان ٦٠ اثر بررسی شده، ٢٠ اثر از ٢٠ استان کشور برای شرکت در جشنواره معرفی و ١٠ اثر دیگر نیز برای اجرا در جشنواره فجر استانی انتخاب شدند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی عنوان کرد: بر اساس فراخوان جشنواره ظرفیت آثار این بخش ١٥ اثر اعلام شده بود که با موافقت دبیر این دوره از جشنواره ظرفیت آثار برگزیدگان استانی برای شرکت در جشنواره سی‌ و ششم به ٢٠ اثر افزایش یافت.

نهرین ادامه داد: نمایش پاشا نوشته اکبر شریعت به کارگردانی نازیلا یاران زاد بنام بوده و تراژدی و ملودرام نیست بلکه بیشتر به سبک کمدی نزدیک است.

وی گفت: این نمایش حکایتی تخیلی از زندگی زینب پاشا بوده که به جای مردم مظلوم حرف می زند.

نهرین افزود: پاشا از بهترین کاراکترها برای طرح مساله جایگاه زن در تاریخ بود به خصوص که در جامعه به شدت مردسالار قاجار با ۴۰ زن حرکتی ارزشمند برای دفاع از حقوق مردم مظلوم انجام داد.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ۱۳۹۶ و در هفت بخش تخصصی برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 14 آذر 96، کد مطلب: 969-13014-5: www.tabriz.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین