پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز با بیان اینکه در حال حاضر پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز با حمایت استاندار خوزستان به مرحله دعوت از فاینانسور رسیده است، گفت: اهواز تنها دارای یک تصفیه‌خانه فاضلاب در غرب شهر است که با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در شبانه روز به هیچ عنوان پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی آن نیست.

شعار سالفردوس کریمی در حاشیه عملیات اجرایی احداث خط انتقال و شبکه فاضلاب کوی سیاحی و سلیم آباد اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این پروژه زیرساختی ضروری برای منطقه کوی سیاحی و سلیم آباد است و شامل خطوط با اقطار 315 ، 400،600 و 800 میلیمتر با مجموع طول حدود 11هزار متر است.

وی با اشاره به این‌که زمان تعیین شده برای اتمام پروژه حدود یکسال است و منابع آن از محل اعتبارات وزارت نفت تامین می‌شود، افزود: دغدغه اصلی شرکت آبفا اهواز دفع بهداشتی فاضلاب است و در این زمینه متاسفانه پروژه‌های حیاتی در بخش فاضلاب کلانشهر اهواز از جمله تصفیه خانه فاضلاب شرق و غرب سال‌ها متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز تصریح کرد: با پیگیری و حمایت استاندار خوزستان و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و متخصصین حوزه آب و فاضلاب در سال جاری راهکارهای فعال سازی پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب شرق و غرب مطرح شد و امیدواریم به زودی شاهد تحقق این پروژه‌ها در کلانشهر اهواز باشیم.

کریمی عنوان کرد: اهواز دارای جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر است و تنها دارای یک تصفیه‌خانه فاضلاب در غرب شهر است که با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در شبانه روز به هیچ عنوان پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی آن نیست.

وی ادامه داد: با تمام توان و در راستای خدمت به شهروندان پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق تخصیص اعتبار و رفع معارض شد و در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.تصفیه‌خانه فاضلاب شرق با ظرفیت 112 هزار مترمکعب در شبانه روز تاثیر بسیار زیادی در حوزه تصفیه فاضلاب دارد و شرکت آبفا اهواز با جدیت تمام به دنبال افتتاح آن است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت 90هزار مترمکعب در شبانه روز باید در پنج سال گذشته به مرحله عقد قرارداد و تعیین فاینانسور می‌رسید اما متاسفانه مانند برخی پروژه‌های مهم دیگر متوقف شد تا همچنان بار تصفیه فاضلاب کلانشهر اهواز بر دوش یک تصفیه‌خانه باشد و سایر فاضلاب‌های تولیدی وارد رودخانه کارون که شریان حیاتی شهر اهواز است، شود.

کریمی با بیان این‌که در حال حاضر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با حمایت استاندار خوزستان به مرحله دعوت از فاینانسور رسیده است، اظهار کرد: پروژه ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل شرقی و غربی کارون با تامین اعتبار از طریق اعتبارات مصوب دولت و بخشی از حوزه فاینانس خارجی از پروژه‌های بسیار ضروری و مهم است که باید اجرایی شود.

وی افرود: رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز دارای 23 نقطه ورودی فاضلاب است که پس از مطالعه و بررسی شرکت آبفا اهواز در سال جاری، پنج نقطه به عنوان نقاط بحرانی تعیین شدند. حدود 40 درصد از فاضلاب اهواز از طریق این نقاط وارد رودخانه می‌شود بنابراین طرح خطوط جمع کننده فاضلاب برای این نقاط با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان تهیه و به استاندار خوزستان داده شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کدمطلب:969-9474-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین