پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ابتلای مردم کشورهای غربی به بی هویتی، گفت: بحران هویت درد پنهان جوامع غربی است.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمن محسن اراکی چهارشنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی با نگرش نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا قم، اظهار کرد: در عصر و زمانه کنونی جامعه بشری درحال تحول ژرف و شگرفی است و در این پروسه ، قشر جوان نقش حساس و بنیادینی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد وجود یک درد و معضل پنهان (بی هویتی ) درجوامع غربی هستیم، افزود: این درد که دو قشر جامعه یعنی زنان و جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است، به زودی نمود آشکاری را خواهد داشت، چرا که جوانان غربی به رغم آگاهی از این درد نمی توانند، آن را در قالب یک جریان منسجم ظهور و بروز دهند.

اراکی گفت: به عقیده جامعه شناسان غربی مشکل جوانان غربی بی هویتی است، و این بحران در عرصه های مختلف از جمله فلسفه، هنر و معماری خود را نشان می دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه جامعه غرب و بویژه قشر جوان آن اصلا نمی داند که از زندگی چه می خواهد، افزود: این جامعه از آنجا که نیاز عمیقی را در خود احساس، ولی نمی تواند پاسخگوی آن باشد، به بحران هویت دچار شده است.

اراکی با اذعان به اینکه بحران هویت جوانان غرب در رفتار آنها کاملا مشهود است، افزود: امروز افراد در جامعه غربی با انتخاب نوع خاصی از مدل مو و لباس و همچنین برخی از کارهای چندش آور مانند خوردن حشرات رفتار عجیب و غریبی از خود بروز می دهند، که اصلا در تاریخ بشریت سابقه نداشته است.

وی عدم وجود یک زیر ساخت و پایه هویتی مشخص به عنوان معیاری برای تشخیص خوب از بد و همچنین هنجار از ناهنجاری را علت بوجود آمدن این بحران در کشورهای غربی توصیف کرد، و افزود: دوری از معنویت و قطع شدن ارتباط با خدا و غفلت از آیات قرآن در پیدایش این مشکل در جوامع مذکور نقش عمده ای را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با شناخت و درکی که از اوضاع جوامع غربی داشتند، در نامه تکان دهنده خود به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی خواستند، ضمن جلب توجه نمودن آنها به آیات الهی این واقعیت مهم را نیز برایشان گوشزد کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به تلاش دولت های غربی برای مهندسی اجتماعی جامعه تحت حاکمیت خود، افزود: این سردمداران همواره درصدند تا با بی هویت نگه داشتن انسان ها آنها را مطابق میل و همسو و هم جهت با سیاست های خود به هر طرف که می خواهند، هدایت کنند.

وی با اشاره به بی توجهی همه اندیشمندان، متفکران و خردمندان و به طور کلی همه مردم آمریکا به جنایت های دولت این کشور، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا با وجود مشاهده اعمال سیاست های جنایتکارانه دولتمردان کشورشان علیه مردم مظلوم کشورهای فلسطین، یمن و سایر ملت های جهان هیچ گاه تظاهرات و یا حرکتی اعتراضی را از خود نشان نمی دهند، چرا که دولتمردان آمریکایی با نگه داشتن مردم خود در غفلت و بی اطلاعی از واقعیت ها آنها را به انسان هایی سبک مغز تبدیل نموده اند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که آزادی موجود در کشورهای غربی یک آزادی کاملا ظاهری و فریبکارانه است، افزود: آزادی بیان در کشورهای غربی هیچ ارزش و اعتباری ندارد، چرا که در این ممالک تنها یک عقیده و طرز فکر حاکم است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب همچنین با اشاره به تلاش استکبار و جهان غرب برای کنترل رسانه ها و تسلط کامل بر آنها، تصریح کرد: در کشورهای غربی هر اندیشه ای که مخالف اندیشه نظام سرمایه داری باشد، اجازه انتشار و مطرح شدن در رسانه های عمومی را ندارد، و اگر رسانه ای اقدام به انعکاس آن نماید به شدت محاکمه و مجازات می شود.

وی با بیان اینکه به رغم همه این تلاش ها با توجه به ظهور شبکه های اجتماعی و انقلابی که در عرصه تکنولوژی ایجاد شده غرب در جلوگیری از بیان اندیشه های مغایر با اندیشه های خود ناکام مانده است، افزود: با توجه به ظرفیت های عظیمی که حوزه های علمیه از آن برخوردارند، اگر اقدام موثری در راستای تبیین و انتشار فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) به عنوان اندیشه ناب اسلامی در جهان غرب صورت گیرد، به طور حتم این اندیشه بر اندیشه حاکم بر این کشورها غلبه خواهد یافت، و شاهد گرایش چشمگیر و روز افزون مردم بدان خواهیم بود.

در پایان این همایش از تعدادی از ممتازین حوزه های علمیه تجلیل به عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1394، کدمطلب: 81948566 (5146941)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین