پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
شهردار مشهد مقدس و معاون وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از کیف پول الکترونیکی حضور داشتند.

شعار سال: شهريار آل شيخ، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس عنوان کرد: پروژه کیف پول الکترونیکی مطابق با آخرین فناوری‌های پیشرفته روز به منظور سهولت دسترسی هر چه بیشتر شهروندان و استفاده از خدمات الکترونیک طراحی شده است.
وی عنوان گفت: در این طرح شهروندان باید با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی ایرانسل نسبت به تعویض سیم کارت‌های خود اقدام و نرم‌افزار کیف پول الکترونیکی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند.
وی اظهار داشت: پس از اتصال به اینترنت، کاربر می‌تواند به صورت آنلاین شارژ کیف پول الکترونیکی همراه خود را انجام دهد و در مرحله بعد به راحتی و به صورت آفلاین با استفاده از نرم‌افزار مذبور پرداخت خرد را در اتوبوس و قطارشهری و برخی دستگاه‌های کارت خوان فروشگاهی انجام دهد.


در ادامه، باقر صمدي، مدیر بازاریابی و فروش شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از سامانه پرداخت خُرد در بستر موبایل ( NFC ) در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: خدمات پرداخت از طریق سیم کارت ارتباط نزدیک برای اولین بار در خاورمیانه در کلانشهر مشهد اجرایی شده است. سیم کارت های ارتباط نزدیک قابلیت های مختلفي دارد که می توان از آن برای پرداخت های خرد و حتی امضای دیجیتال استفاده کرد.
وی اظهار داشت: پروژه سیم کارت ارتباط نزدیک از دو سال قبل کلید خورده و تاکنون 15 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

خدمات رسانی به مردم مشهد، خدمات رسانی به مردم ایران است

همچنین حسين فلاح جوشقاني، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مشهد یک ایران کوچک است. خدمات رسانی به مردم مشهد در واقع خدمات رسانی به مردم ایران است. امیدواریم با همکاری و تعامل فضا را برای توسعه خدماتی از این دست فراهم کنیم.
وی عنوان کرد: امروزه فناوری وجه تمایز در همه کسب و کارها به شمار می رود و می توان گفت که اگر دو اصل استفاده از ظرفیت های فناوری و نوآوری مورد توجه قرار گیرد، یک کسب و کار را به سمت توسعه پیش می برد.در حوزه فناوری اطلاعات رشد چشمگیری در دنیا شکل گرفته و در کشورمان هم این رشد قابل توجه بوده است.
وی اظهار داشت: از سال ۸۲ بحث آزادسازی و خصوصی سازی در حوزه فناوری اطلاعات آغاز شد و امروز می توان گفت که به جز زیرساخت ها، در مابقی بخش ها شاهد حضور بخش خصوصی هستیم.
فلاح جوشقاني افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران حدود ۱۱۰ درصد است. حدود ۶۰ درصد ظرفیت شبکه ایرانسل با پهنای باند بالاست که بستر خوبی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در حوزه فناوری است.

مشهد باید به شهر هوشمند تبدیل شود
در این مراسم قاسم تقي زاده خامسي، شهردار مشهد مقدس گفت: حدود ۸۰ روز قبل که شورای پنجم این افتخار را به بنده دادند که خادم شهر امام رضا(ع) باشم، عرض کردم که مشهد باید به شهر هوشمند تبدیل شود.
وی افزود: امروز اولین گام را به سمت شهر هوشمند برداشتیم. البته شهر هوشمند یک بال دیگر هم دارد که شهروندان هستند. اگر مردم هوشمند نشوند و آموزش نبینند، کارهای صورت گرفته در این بخش بی نتیجه خواهد ماند. باید در جهت ارائه آموزش های لازم به شهروندان گام برداشته و امیدواریم در این رابطه همگان به ما کمک کنند.

در ادامه مجيد قاسمي، مديرعامل بانك پاسارگاد گفت: اگر شهردار مشهد مقدس مورد حمايت قرار گيرد قطعا تحول بزرگي را در شهر مشهدمقدس رقم خواهد زد.

وی افزود: خوشبختانه پروژه پرداخت الكترونيك از طريق تلفن همراه براي اولين بار در خاورميانه در شهر مشهد رقم خورده است.
وی عنوان کرد: ارتباط نزديك مردم با حوزه فناوري بانكداري و دريافت خدمات از اين طريق، نتيجه ارائه آموزش هاي لازم به مردم است، بنابراين در بخش پرداخت الكترونيك از طريق سيم كارت هم بايد آموزش هاي لازم ارائه شود.

همچنین عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي گفت: براي رشد و توسعه شهر مشهد استفاده از ظرفيت هاي بومي كفايت نمي كند بايد بخش هاي مختلف در حوزه بانكي و فناوري نيز كمك كنند.
وی افزود: شهردار مشهد بسيار خوش فكر و دلسوز است كه اميدواريم در سال هاي آينده شاهد ارائه خدمات شايسته به مردم
شهرمان باشيم.

حمايت همه جانبه از مديريت شهري در جهت تحقق شهر هوشمند
محمدرضا حيدري، رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد مطرح كرد: با نصب سامانه پرداخت الكترونيك از طريق تلفن همراه بر روي سيستم حمل و نقل عمومي، اولين گام براي تحقق شهر هوشمند برداشته شد.
وی اظهار داشت: با مشاركت شهرداري مشهد و شركت هاي زيرساخت تلفن همراه قرار است اين سامانه در بخش هاي مختلف فعال شود. شوراي اسلامي شهر با استفاده از تمامي ظرفيت ها، از اقدامات شهرداري مشهد در جهت تحقق شهر هوشمند حمايت مي كند.


مراسم رونمایی از کیف پول الکترونیکی  (پاسارگاد - اخبار ویژه)  ( خراسان رضوی + اخبار ویژه)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شهرآرا آنلاین، تاریخ 15 آذر 96، کد مطلب: 77677: www.shahraraonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
چرا بشکل ملی نمی خوان اجرا کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین