پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دفاتر جذب، اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری ایران به زودی در 40 کشور دنیا راه اندازی می شود.

شعارسال: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دفاتر جذب، اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری ایران به زودی در 40 کشور دنیا راه اندازی می شود.

مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی چشمه علی دامغان در استان سمنان در جمع خبرنگاران افزود : تعدادی از این دفاتر در 15 کشور همسایه با ایران اسلامی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به این که تعدادی از این دفاتر در کشورهای اروپایی، آسیایی، آسیای جنوب شرقی، کانادا، استرالیا و آمریکا راه اندازی می شود، اظهار داشت: این کشورها به عنوان کشورهای هدف برای دفاتر انتخاب شده اند.

سلطانی فر تصریح کرد: بر اساس بررسی ها، عده زیادی از مردم این کشورها علاقه زیادی به بازدید از جاذبه های فرهنگی ایران اسلامی دارند.

وی با اشاره به رویکرد مطلوب دولت تدبیر و امید به ویژه رئیس جمهوری، در کنار حمایت رهبری و مجلس شورای اسلامی نسبت به گردشگری، تاکید کرد : جذب گردشگر خارجی در حال حاضر در ایران، سه برابر میانگین دنیا افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد : حمایت از حوزه گردشگری در ایران باعث شد رشد گردشگری در ایران سالانه 10 تا 12 درصد افزایش یابد که این میزان سه برابر دنیاست.

وی با اظهار امیدواری درباره ادامه این روند در جذب گردشگر، تصریح کرد : تا سال 1404 به عنوان افق سند چشم انداز و 2025 میلادی، به هدف جذب 20 میلیون گردشگر ورودی به کشور دست یابیم.

سلطانی فر با اشاره به برنامه های مختلف برای جذب گردشگر در کشور، به طرح تسهیل در صدور ویزا به عنوان اقدامی مطلوب در دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد : در یکی از برنامه ها، برای اتباع 190 کشور دنیا ویزای فرودگاهی 30 روزه صادر می شود که به مدت 15 روز قابل تمدید است.

به گفته وی این برنامه اکنون در هفت فرودگاه کشور انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه ای برای فعال کردن صدور ویزای الکترونیک(e- visa) تصریح کرد : با همکاری وزارت امور خارجه امیدواریم این برنامه تا پایان سال 2016 میلادی در کشور عملیاتی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفر یک روزه به استان سمنان از مجموعه های تاریخی مختلف استان سمنان بازدید و اولین هتل پنج ستاره این استان را در سمنان افتتاح می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا-تاریخ انتشار پنج شنبه 15 بهمن 1394-کد خبر: 81949463- www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین