پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی و ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در راستای کنترل و کاهش معلولیت ها در استان ضروری است.

شعار سالسید علیرضا موسوی امجد در گفتگو باخبرنگار مهرافزود: با راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز و کامل ژنتیک، می توان در راستای کنترل آسیب های مربوط به اختلالات ژنتیکی و همچنین کاهش معلولیت ها با تحقق آگاه سازی بهتر اقدام کرد.

موسوی امجد با اشاره به معلولیت های مختلف اظهار کرد: معلولیت های ژنتیک و مادرزادی بیشترین فراوانی را در نوع معلولیت ها دارند.

موسوی امجد از تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار ۵۰۰ ‌نفر توسط بهزیستی در استان با ارائهخدمات غیر مستمرخبر داد و تصریح کرد: از این تعداد شش هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.

وی افزود: همچنین قریب به سه هزار نفر در نوبت دریافت خدمات مستمر قرار دارند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان از اجباری کردن انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج خبر داد و بیان داشت: ثبت ازدواج بدون داشتن مشاوره ژنتیک غیر قانونی است و تخلف محسوب می شود.

موسوی امجد بر مناسب سازی شرایط برای حضور معلولین در فعالیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: موضوع اشتغال این حوزه از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:4163394، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین