پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
رئیس سازمان مدیریت استان زنجان به تغییر در رویه دستگاه‌های نظارتی و تمرکز سیستم‌های حسابداری بر روی اهداف و نتایج بر اساس منابع اولیه تأکید کرد و گفت: بودجه‌ سال ۹۷ دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با توجه به برنامه عملیاتی اختصاص می‌یابد.

شعارسال: رئیس سازمان مدیریت استان زنجان به تغییر در رویه دستگاه‌های نظارتی و تمرکز سیستم‌های حسابداری بر روی اهداف و نتایج بر اساس منابع اولیه تأکید کرد و گفت: بودجه‌ سال ۹۷ دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با توجه به برنامه عملیاتی اختصاص می‌یابد.

شهرام طهماسبی امروز در مراسم بزرگداشت روز حسابدار اظهار داشت: وظیفه حاکمیت در کنار ایجاد امنیت، ارائه خدمت و تسهیلات با کمترین هزینه، بالاترین سطح کیفیت و بیشترین سرعت است.

وی با اشاره به اینکه ایران به لحاظ وسعت هجدهمین کشور دنیا است ابراز کرد: در برخورداری از منابع نفتی چهارمین کشور دنیا هستیم و ذخایر گازی موجود ما را به دومین کشور دارنده این نعمت در جهان تبدیل کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه منابع طبیعی و آثار باستانی ایران در رتبه دهم دنیا ارزیابی می‌شود بیان کرد: یک درصد جمعیت جهان در ایران ساکن هستند در حالی که ارزشی که ما در دنیا خلق می‌کنیم کمتر از 0.5 درصد است و با توجه به منابع در اختیار، در بازدهی اقتصادی حرفی برای گفتن نداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع در اختیار خود از جمله آب، خاک، انرژی و محیط زیست را درست مصرف نمی‌‌کنیم تصریح کرد: بهترین مسیری که می‌تواند از ناکارآمدی و اتلاف منابع جلوگیری کند، جایگزین کردن نظام بودجه‌ریزی عملیاتی به جای نظام بودجه‌ریزی سنتی است.

طهماسبی نخستین گام برای تحقق نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را تغییر در باورها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی نگاه درستی به مقوله اقتصاد ندارند و و مردم هم در زندگی روزمره بر اساس منطق اقتصادی عمل نمی‌کنند و به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها سطح پایینی از بازدهی را دارند و به تعطیلی کشیده می‌شوند.

وی به تغییر در نظام مدیریت تأکید کرد و گفت: باید مدیریت بهره‌ور را در ساختارهای خود حاکم کنیم و دولت و بخش خصوصی روش‌های جدیدی در این حوزه دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین آسیب بخش خصوصی به یکسان بودن مالکیت با مدیریت مربوط می‌شود ابراز کرد: مدیران اجرایی باید توانایی و هنر لازم را داشته باشند تا منافع افراد را با منافع جمعی همراه کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد فعلی دستگاه‌ها بر داده‌ها و منابع متمرکز است و بودجه‌ها با توجه به مصالح اولیه، نیروها، ماشین‌آلات و مصرف انرژی اختصاص می‌یابد بیان کرد: در سیستم بودجه‌ریزی عملیاتی منابع بر اساس وظایف، اهداف، ماموریت و نتایج تخصیص می‌یابد و هر مدیری که با کمترین هزینه بیشترین خروجی را ارائه دهد، موفق می‌شود.

طهماسبی کوچک‌سازی دولت را گام دیگری در راستای تحقق نظام بودجه‌ریزی عملیاتی خواند و گفت: خیلی از فعالیت‌های دستگاه‌ها در راستای وظایف حاکمیتی آن‌ها نیست در حالی که پروژه‌های درآمدزا و خودگردان باید به بخش خصوصی واکذار شود.

وی به تغییر در نقش و عملکرد نظام حسابداری تأکید کرد و افزود: در حال حاضر حسابداران روی بخش مالی تمرکز دارند و فعالیت‌های آن‌ها به اقداماتی مانند تنظیم دفاتر، استخراج حساب دخل و خرج و ارائه صورت‌های مالی معطوف می‌شود اما باید حسابداری مدیریتی هم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ابراز کرد: حسابداران باید با مهارت و دانشی که دارند علت‌ها و نتایج اسناد مالی را مورد بررسی قرار دهند و گزارش مدیریتی منطبق بر کارکرد سیستم ارائه دهند.

وی با تأکید بر تغییر در نگاه و رویه دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی بر اساس قوانین ابلاغی نهاده‌ها و ورودی‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند در حالی که لازم است بر روی اهداف و نتایج متمرکز شوند تا ببیند با هزینه‌های انجام شده حاصل کار به کجا رسیده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی از طرف دولت به مجلس ارائه شده که با تصویب آن در مجلس تخصیص منابع بر اساس نتایج و اهداف انجام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 آذر 1396، کدخبر: 1595991، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین