پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه دامداران این حوزه انتخابیه از خرید شیر توسط صنایع لبنی به قیمت نازل گله‌مند هستند، گفت: عدم نظارت کافی بر صنایع لبنی و نبود ایجاد بازار مصرفی مطمئن موانعی اساسی برای ساماندهی بازار شیر در کشور است.

شعار سال: علی ابراهیمی درباره حال و روز دامداران شازندی در کشور، گفت: دامداران شازندی از عدم خرید شیر به نرخ مناسب توسط صنایع لبنی گله دارند زیرا نرخ کنونی شیر سنخیتی با هزینه تولید و تعیین سود متعارف برای دامداران ندارد.

نماینده مردم شازند درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ مصوب شیر لیتری 1400 تومان است اما متاسفانه شیر از دامداران در حدود لیتری 1000 تومان در این حوزه انتخابیه خریداری می‌شود، تصریح کرد:کاهش انگیزه دامداران برای نگهداری دام‌های مولد نتیجه بی تفاوتی به خرید با بهای مناسب شیر از دامداران است.

وی ادامه داد: تعطیلی دامداری ها به قیمت افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت دامداران به شهرها برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید تمام می‌شود؛ در صورتی که صنعت دامداری نقش اساسی در پاسداری از امنیت غذایی کشور دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: ذبح دام‌های مولد تهدیدی جدی برای دامداران شازندی تلقی می‌شود؛ زیرا برای پرورش دام‌های اصلاح نژاد شده هزینه های بالای در نظر گرفته می‌شود بنابراین دولت باید با برنامه ریزی اقتصادی چارچوبی ترسیم کند که برمبنای آن شیر با نرخ منطقی و برمبنای محاسبه هزینه تولید و سود متعارف از دامداران خریداری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 18 آذر 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین