پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
این روزها هوای سرد در شهرهای مختلف استان ایلام محسوس است و در همین حال کارشناسان هواشناسی می گویند سرما و برودت هوا پدیده غالب جوی طی روزهای آینده در استان است.

شعارسال: این روزها هوای سرد در شهرهای مختلف استان ایلام محسوس است و در همین حال کارشناسان هواشناسی می گویند سرما و برودت هوا پدیده غالب جوی طی روزهای آینده در استان است.

بارندگی های اخیر در ایلام باعث طراوت و شادابی در استان شده است و در واپسین روزهای فصل زیبای پاییز رنگ و بوی دیگری به راه افتاده است چراکه در کنار هوای پاک، هوای سرد نیز مهمان استان شده و باعث شده مردم حال و هوای دیگری رو تجربه کنند.

علی حمیدی از شهروند ان ایلامی در این ارتباط به خبرنگار مهر می گوید: خوشبختانه هوای استان بسیار خوب شده است.

وی اظهار کرد: البته پدیده گردو غبار را هم در استان داشتیم و با توجه به این که دو روز پیش تعطیل بود، نتوانستیم به تفریح بپردازیم.

طبق گفته مجتبی میهن پرست رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان ایلام به خبرنگار مهر، شهرستان بدره با ۳۶ میلیمتر بارندگی رکورددار بارندگی های اخیر بوده است.

وی افزود: در شهرستان دهلران بارندگی رخ نداده و پس از بدره، هلیلان با ۱۸ میلیمتر بیشترین بارندگی در سطح استان را داشته است.

میهن پرست تصریح کرد: شهر ایلام نیز حدودا ۱۶ میلیمتر بارندگی داشته است، پتانسیل بارشی این سامانه آنچنان باید و شاید مطابق انتظار نبود هرچند باعث ریزش برف در ارتفاعات نیز شده است.

* لزوم عایق بندی کنتورها

آنطور که کارشناسان هواشناسی می گویند سرما و برودت هوا پدیده غالب جوی روزهای آینده است، در همین ارتباط داراب بیرانوندی مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر توصیه کرد شهروندان با نگهداری مناسب کنتورها و لوله های آب از ترکیدگی آن جلوگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه با اطلاع رسانی که از طریق صدا و سیما و استفاده از فضای مجازی انجام گرفت، شهروندان استان خوب عمل کردند و با عایق بندی اتصالات و کنتورهای خود تا الان مشکل آنچنانی نداشتیم، ما از شهروندان درخواست می کنیم اگر مشکلی در این راستا پیش آمد حتما با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

شرکت گاز استان ایلام نیز اعلام کرده: با توجه به سرمای بیش از حد هوا در استان ایلام، انتظار می رود شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

سید محمد تراب میری مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نگران این بودیم که در شهرستان های شمالی مخصوصا حوزه شهرستان چرداول و ایوان و سایر شهرستان ها با موضوع سرمازدگی روبه رو شویم، خوشبختانه تا الان گزارشی ارائه نشده، در شهرستان های جنوبی استان هم با توجه به سطوح کاشت شده کلزاو گندم که الان بر روی زمین است خوشبختانه کاهش دما به میزانی نبوده که خسارتی به مزارع وارد شود.

* گرد و غبار هوای استان کاسته شد

اما دیروز در کنار بارندگی ها، توده گردوغباری که در کشور عراق شکل گرفت مناطق مرزی و برخی شهرستان های جنوبی از جمله مهران را بار دیگر دربرگرفت، شدت این پدیده به حدی بود که مدارس نوبت صبح در تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان تعطیل اعلام شد و ادارات نیز با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند.

مازیار سلیمان نژاد مدیر کل محیط زیست ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در اثر افزایش غلظت گرد و غبار، بیشترین میزان گرد و غبار در شهرستان مهران با حدود ۲۰ برابر حد مجاز بوده که از روز گذشته تا به امروز صبح میزان گرد و غبار سیر نزولی داشته است.

وی گفت: میزان گرد و غبار رو به کاهش است و در ساعات آینده ما انتظار وضعیت عادی را در کل استان خواهیم داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 4167325، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین