پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
معاون شهردار مشهد گفت: با ابلاغ طرح جامع، ۴ هزار هکتار از اراضی حاشیه شهر مشهد به متن تبدیل می‌‎شود.

شعارسال: معاون شهردار مشهد گفت: با ابلاغ طرح جامع، ۴ هزار هکتار از اراضی حاشیه شهر مشهد به متن تبدیل می‌شود.

محمدرضا حسین‌نژاد اظهار داشت: طرح جامع سند توسعه مشهد‌مقدس است و با ابلاغ آن قسمت‌هایی از حاشیه شهر به متن تبدیل می‌شود. این محدوده‌ مساحتی بالغ بر 4 هزار هکتار در 8 پهنه و 66 محله را شامل می‌شود. با ابلاغ طرح جامع تدارکاتی برای عمران و آبادانی این محلات و محدوده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح جامع مشهد طرح خازنی نام داشت که مصوب سال 1350 بود، گفت: طرح تفضیلی خازنی نیز با توجه به عدم تهیه طرح همچنان ملاک عمل شهرداری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه دومین طرح جامع مشهد طرح مهرآزان نام داشت که سال 72 مصوب شد، افزود: این طرح با توجه به عدم انطباق شهر با روند توسعه شهری و همچنین پیش‌بینی نادرست جمعیتی نتوانست به عنوان ابزاری کارآمد در کنار تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به تصویب طرح جامع سوم مشهد نیز در سال 95، گفت: مقیاس طرح جامع یک هزارم است و مقیاس طرح تفصیلی یک دو هزارم تهیه می‌شود تا بدین ترتیب فرآیند صدور پروانه، پاسخگویی به استعلامات، کاربری‌ها و نیازهای مردم عملیاتی‌تر دیده شود.

وی با اشاره به آغاز بازنگری طرح جامع در سال 1383، گفت: در سال 95 این طرح با یکسری ملاحظاتی در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در جریان تهیه طرح جامع سوم، بالغ بر 16 هزار نفر ساعت کار تخصصی صورت گرفته و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف ذی مدخل و ذی نفوذ تصویب شده است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه طرح توسط استاندار خراسان‌رضوی به شهرداری مشهد ابلاغ شده است، اظهار کرد: ملاحظاتی پیرامون اسناد پیوست طرح وجود داشت و با فعالیت دور پنجم شورای اسلامی مدیریت شهری و شهردار جدید مشهد مقدس توقعات بدنه شهرداری از طرح جامع به راه و شهرسازی انتقال داده شد.

وی افزود: ملاحظات در مصوبه‌های طرح‌های تفصیلی طی خواهد شد و با عزم شهردار مشهد طرح جامع طی مراسمی امشب نوزدهم آذرماه رونمایی و ابلاغ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه پس از ابلاغ، طرح جامع در یک دوره 10 ساله اجرایی می‌شود، گفت: شهر در این طرح به 7 حوزه میانی اطراف حرم مطهر، میانی غربی، میانی شرقی، شمال غربی، شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی تقسیم شده است.

حسین‌نژاد در ارتباط با نحوه و روند کار پس از ابلاغ طرح جامع، بیان کرد: پس از ابلاغ طرح توسط شهردار مشهد مقدس، طرح‌های تفصیلی به کمیسیون ماده 5 برای تایید ارسال می‌شود. البته کار تخصصی و کارشناسی بر روی طرح‌های تفصیلی پیش از این انجام شده تا اتلاف وقت صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: امید است تا نوروز 97 به تدریج در محدوده‌هایی که حساسیت بیشتر است، طرح‌ها به کمیسیون ماده 5 ارسال شده و تاییده‌های لازم دریافت شود تا کار با سند توسعه مشخصی به پیش رود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 1596759، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین