پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
استاندار قم گفت: بازار عراق مهم‌ترین بازار اقتصادی استان قم بوده که باید تقویت‌شده و از این ظرفیت ایجادشده بهترین استفاده را کرد.

شعارسال: استاندار قم گفت: بازار عراق مهم‌ترین بازار اقتصادی استان قم بوده که باید تقویت‌شده و از این ظرفیت ایجادشده بهترین استفاده را کرد.

سیدمهدی صادقی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: امید است تا کمیته تخصصی که در رابطه با ارتباط بین بخش خصوصی و دولت در استان شکل‌گرفته بتواند مشکلات پیش روی کسب‌وکار و رونق تولید در استان را به‌درستی پایش و برطرف کند.

وی با انتقاد از برخی مشکلات قانونی ایجادشده در مسیر رونق تولید و فعالیت‌های رو به رشد واحدهای تولیدی افزود: کارهایی که در چهارچوب وظایف حاکمیتی بوده چنانچه در قالب منطقی خود در قوه مقننه قرار نگیرد ممکن است هزینه‌ها و معضلات فراوانی را بر واحدهای تولیدی تحمیل کند که می‌تواند یک مشکل بزرگ در راه رونق کسب‌وکار و تولید باشد.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت نظارت و کنترل بر واحدهای تولیدی گفت: وظیفه استاندارد کنترل و نظارت است و باید نظارت و کنترل‌های انجام‌گرفته شده نیز با قدرت تقویت شود چراکه این نهاد نظارتی در درجه نخست در قبال مردم و جامعه مسئول بوده و باید در برابر آن پاسخگو باشد.

صادقی بابیان این مطلب که کنترل و نظارت نهادهای نظارتی نباید هزینه‌های جانبی بر واحدهای تولیدی به وجود آورد، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی‌های استاندارد نباید سبب تحمیل هزینه‌های اضافی و جانبی برای واحدهای تولیدی شود بلکه باید سازمان استاندارد کشور اعتباراتی خاص برای وظیفه نظارتی استاندارد در نظر گیرد و راه‌حل اساسی و منطقی آن نیز مطرح کردن این قبیل امور در قوه مقننه و وضع قوانینی در زمینهٔ کاهش هزینه‌های تولید است.

وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولیدی عنوان کرد: افزایش هزینه‌های تولیدی به روش‌های مختلف می‌تواند تأثیرات منفی روی استقامت و تاب‌آوری واحدهای تولیدی داشته باشد بنابراین کمیته تخصصی راهبردی گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت باید مشکلات و موانع افزایش هزینه‌های تمام‌شده را به‌درستی پایش و برای رفع آن‌ها نیز برنامه‌های کاربردی درستی را ارائه دهد.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت تقویت مباحث اقتصادی بین قم و کشور عراق ابراز کرد: بازار عراق مهم‌ترین بازار اقتصادی استان قم بوده که باید تقویت‌شده و از این ظرفیت ایجادشده بهترین استفاده را کرد.

صادقی با اشاره به اهمیت تسهیل روند صادرات در استان قم عنوان کرد: باید تمامی تسهیلاتی که در زمینهٔ صادرات وجود دارد تسهیل داده شود چراکه افزایش صادرات به افزایش تولید و افزایش تولید نیز به‌نوبه خود به رونق کسب‌وکار و اشتغال خواهد انجامید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 1596615، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
با استفاده از همین ظرفیت میشه به راحتی بخش بزرگی از بودجه ای که دولت به قم اختصاص نمیده رو جبران کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین