پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
شهردار بجنورد با اشاره به تاخیر ایجاد شده در اجرای پایانه مسافربری این شهر گفت: استانداری تامین اعتبار اجرای این پایانه را تعهد کرده است.

شعارسال: شهردار بجنورد با اشاره به تاخیر ایجاد شده در اجرای پایانه مسافربری این شهر گفت: استانداری تامین اعتبار اجرای این پایانه را تعهد کرده است.

روح الله براتیان اظهار کرد: در نشست اخیر با معاونت اقتصادی استاندار، یکی از موارد مطرح شده که البته از برنامه های مهم ما است، اجرای پایانه مسافربری بود و استانداری اعلام کرد اعتبار مورد نیاز تامین می شود.

وی افزود: اجرای پایانه مسافربری در مرحله تهیه زمین است و البته زمین در جاده باباامان جانمایی شده است.

براتیان خاطرنشان کرد: گستره این زمین پنج هکتار است که مصوبه کمیسیون ماده پنج را دارد و استانداری اعلام کرده است اعتبار مورد نیاز آن را تامین می کند.

وی گفت: قرار بود یک پایانه مسافربری در بجنورد ساخته شود وپایانه های کوچکی نیز در ورودی و خروجی شهر به صورت پارک سوار ایجاد شود که البته این امر هنوز قطعی نشده است.

* درآمد پایدار برای شهرداری ها یک شعار است

شهردار بجنورد در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات درآمدی این نهاد اشاره کرد و گفت: موضوع رسیدن به درآمد پایدار شعار فانتزی است این امکان پذیر نیست که در وضعیت کنون بتوانیم به راحتی به درآمدهای پایدار شهری دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای شهرداری بر اساس قانون است این در اختیار شهرداری نیست که بتواند درآمد پایدار داشته باشد.

براتیان اظهار کرد: در این باره باید سازمان شهرداری کشور در قالب لایحه ای از مجلس بخوهد که یک سری اختیارات به شهرداری ها داده شود.

وی گفت: مدیریت واحد شهری یکی از بسترها در این باره است که در آن، سازمان ها برخی تصدی گری دولتی را به شهرداری های واگذار می کنند اما این امر مدتی مسکوت ماند و اکنون در دست پیگیری است که احیا شود.

وی افزود: اکنون وضعیت مالی شهرداری ها مناسب نیست و درآمدهای شهرداری به علت کاهش ساخت و سازها و رکود ساخت و ساز به شدت کاهش یافته است.

شهردار بجنورد گفت: یکی از راهکارها برای توسعه توسعه شهری و افزایش درآمد شهرداری، سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

با افزایش میزان سرمایه گذاری ها، گردش پولی در استان بیشتر می شود و با افزایش درآمد مردم، درآمدهای شهرداری نیز در قالب عوارض بیشتر می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 82758254، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
United States
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
بیشتر درامد شهرداری ها از مالیاته که یک چیز ثابته پس میشه برنامه ریزی درستی برای کارها کرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین