پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
بیش از ۳۰ درصد املاک و زمین های موجود در شهر سنندج موقوفه است ضمن اینکه املاک وقفی در سایر شهرهای استان نیز وجود دارد.

شعار سالحجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از کردستان، اظهار کرد: استان کردستان یک هزار و ۹۳۴ موقوفه دارد که یک هزار و ۱۴۴ مورد از این موقوفات انتفاعی و ۷۹۰ مور نیز منفعتی است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در کردستان به ثبت رسیده و بیش از ۹۰ درصد از موقوفات استان نیز وقف بر مساجد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: بیش از ۳۰ درصد املاک و زمین های موجود در شهر سنندج موقوفه است ضمن اینکه املاک وقفی در سایر شهرهای استان نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مربوط به املاک نیازمند تعامل و همکاری هر چه بیشتر اوقاف و شهرداری است، بیان کرد: اوقاف و شهرداری می توانند بیشترین همکاری را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.
حجت‌الاسلام نوروزی عنوان کرد: ایجاد عدالت اجتماعی و یکسان سازی خدمت رسانی به مناطق بالا و پایین شهر با تعامل این دو نهاد قابل انجام است.
وی تأکید کرد: در مواردی که ساخت و ساز توسط متولیان موقوفات غیر متصرفی در سطح شهر انجام می‌شود پرداخت تمامی حق و حقوق شهرداری و اخذ مجوزهای لازم باید در دستور کار باشد چون ما جدای از موقوفات برای حق و حقوق شهرداری نیز احترام قائل هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه شهرداری هم اکنون مبالغی به موقوفات استان بدهکار است، عنوان کرد: برای همکاری بیشتر اوقاف و شهرداری و رفع مشکلات موجود می توان از فرصت ها و پتانسیل های موجود استفاده کرد.
وی در پایان یادآور شد: استان کردستان یک هزار و ۹۳۴ موقوفه دارد که یک هزار و ۱۴۴ مورد از این موقوفات انتفاعی و ۷۹۰ مور نیز منفعتی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری بین المللی قرآن ، تاریخ انتشار 18آذر 96، کدمطلب:۳۶۷۰۶۴۸، www.ikna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین