پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
شهر راهبردی و کردنشین عفرین و مناطق حومه در شمال غرب استان حلب با مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه هم مرز است و همین مسئله نگرانی های آنکارا را برای تشکیل یک اقلیم کرد چند برابر کرده است.

شعارسال:شهر راهبردی و کردنشین عفرین و مناطق حومه در شمال غرب استان حلب با مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه هم مرز است و همین مسئله نگرانی های آنکارا را برای تشکیل یک اقلیم کرد چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، حملات ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کرد در شهر «عفرین» در شمال غرب استان حلب ادامه دارد؛ توپخانه ارتش ترکیه به شدت مواضع نیروهای کرد را در روستای «بلبل» هدف قرار می‌دهد. روستای «بلبل» در شمال غرب شهر عفرین و در نزدیکی مرز سوریه واقع شده است.

منابع میدانی در گفت وگو با مشرق از افزایش حملات نیروهای ارتش ترکیه خبر دادند و اعلام کردند: در یک ماه گذشته، مواضع نیروهای کرد بیش از ۴۶ مرتبه هدف قرار گرفته است؛ در جریان درگیری ها هم یک تن از نیروهای کرد کشته شد.

یک نظامی ارتش ترکیه و ۱۰ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم در جریان درگیری ها با نیروهای کرد در حومه شهر عفرین و مناطق مرزی کشته و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ نیروهای کرد در جریان درگیری ها در مناطق مرزی، یک پهباد و ۳ خودروی زرهی و نظامی ارتش ترکیه را هم منهدم کردند.

شهر راهبردی و کردنشین عفرین و مناطق حومه در شمال غرب استان حلب با مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه هم مرز است و همین مسئله نگرانی های آنکارا را برای تشکیل یک اقلیم کرد چند برابر کرده است.

دولت ترکیه در مقاطع مختلف زمانی اعلام کرده، نیروهای کرد در شمال غرب استان حلب به دنبال ایجاد نا امنی در مناطق کردنشین جنوب این کشور هستند و به همین بهانه مواضع نیروهای کرد را در چندین مرحله هدف قرار گرفته است.

آنکارا وجود بافت کردنشین را در مناطق مرزی یک خطر بزرگ برای خود قلمداد می کند؛ موضوعی که باعث شد ائتلافی نظامی موسوم به سپر فرات را تشکیل دهد و بخش هایی از شمالی سوریه را به تصرف خود درآورد.

ارتش ترکیه و ائتلاف نظامی موسوم به سپر فرات اعلام کرده اند با تصرف شهر الباب و مناطق حومه از رسیدن نیروهای دموکراتیک کرد به شمال غرب سوریه جلوگیری کردند؛ پیشتر نیروهای دموکراتیک کرد عملیاتی را از شمال شرق استان حلب برای رسیدن به شمال غرب حلب آغاز کردند که در نهایت ناکام ماندند.


در حال حاضر، بخش های وسیعی از شمال شرق و شمال سوریه در تصرف نیروهای دموکراتیک کرد است؛ نیروهای کرد در سال های گذشته درصدد بودند از شمال شرق تا شمال غرب سوریه را به تصرف خود در بیاورند و تشکیل اقلیم کردستان سوریه را در میدان نبرد عملی کنند که به بن بست رسیدند.

از سویی دیگر نباید فراموش کرد که دولت ترکیه به بهانه مقابله با نیروهای کرد و پشتیبانی از نیروهای موسوم به سپر فرات تلاش می کند نفوذ خود را در شمال سوریه افزایش دهد و مسیر ارتباطی عناصر تروریستی را دوباره از استان حلب به استان ادلب متصل کند.

اما برخلاف راهبردهای نیروهای دموکراتیک کرد برای تشکیل اقلیم کردستان و اهداف ارتش ترکیه برای نفوذ بیشتر در شمال سوریه، دولت مرکزی سوریه با نیروهای کرد در شمال غرب حلب ( شهر عفرین) رابطه بسیار خوبی دارد.

بدون شک جبهه مقاومت نه تنها به نیروهای دموکراتیک کرد ( مستقر در شمال و شمال شرق سوریه) اجازه فتنه انگیزی نخواهد داد بلکه به حمله احتمالی ارتش ترکیه هم واکنش قاطع نشان می دهد چرا که هیچ گاه کمک های نیروهای کرد را در شمال غرب استان حلب به دهها هزار شهروند شهرک های نبل و الزهرا که در محاصره عناصر تروریستی بودند را فراموش نخواهد کرد.

 شهر عفرین با ۸۰ هزار جمعیت، مرکز استقرار نیروهای کرد در شمال غرب استان حلب به شمار می آید و بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و ۳۶۶ روستا را هم تحت پوشش قرار می دهد؛ در حال حاضر، گروهی از نیروهای ارتش روسیه هم برای جلوگیری از ایجاد تنش در شهر عفرین و مناطق حومه مستقر شدند و آموزش بخشی از نیروهای کرد را هم بر عهده گرفته اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشرق ، تاریخ انتشار19آذر 96،کدخبر: 807209 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین