پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
استاندار قزوین گفت: مردم آبیک از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برند و ضرورت دارد تا دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت و تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت خوابی آبیک اقدام کند.

شعارسال: استاندار قزوین گفت: مردم آبیک از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برند و ضرورت دارد تا دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت و تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت خوابی آبیک اقدام کند.

بیمارستان شهدای آبیک چندین سال است نیمه‌کاره رها شده و مشکلات موجود در این بیمارستان سبب شده تا نتواند تأییدیه وزارت بهداشت را دریافت کند و همین موضوع سبب شده تا مردم آبیک همچنان از کمبود تخت بیمارستانی رنج ببرند.

در این میان هرچند بیمارستان ولیعصر(عج) آبیک که یک بیمارستان خصوصی است ولی توسط دانشگاه علوم پزشکی خرید خدمت شده و مردم در آن تعرفه بیمارستان دولتی می‌پردازند، ولی تعداد 40 تخت بیمارستانی در این شهرستان که در جوار اتوبان پرتردد تهران، قزوین واقع شده است پاسخگوی نیاز این منطقه نیست و مردم برای درمان به استان البرز و یا بیمارستان هشتگرد مراجعه می‌کنند.

جمعیت بیش از 90 هزار نفری شهرستان آبیک از یک سو و پذیرش نشدن بیماران تصادفی در بیمارستان ولیعصر (عج) از سوی دیگر احداث و راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک را دوچندان می‌کند.

با توجه به اینکه ساکنان شهرستان آبیک بیشتر از قشر کم‌درآمد جامعه بوده و فقیرنشین هستند، نمی‌توانند برای درمان خود مسیرهای طولانی آبیک به قزوین، کرج و حتی تهران را بپیمایند و از پس مخارج ایاب و ذهاب آن بر نمی‌آیند.

پیش از این تسنیم در این زمینه گزارش‌هایی تهیه کرده و از مسئولان خواستار تعیین تکلیف این بیمارستان شده که گویا به تازگی کارساز شده است.

در همین راستا عبدالمحمد زاهدی در نشستی که به منظور بررسی وضعیت بیمارستان شهدای آبیک با فرماندار این شهرستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در فرمانداری آبیک برگزار شد اظهار داشت: مردم آبیک از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برند.

وی افزود: با توجه به مشکلات مردم آبیک در حوزه بهداشت و درمان و همچنین استقرار آبیک در حاشیه اتوبان قزوین تهران، تکمیل و تجهیز بیمارستان آبیک از ضروریات است که باید در اسرع وقت انجام شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه احداث بیمارستان 64 تختخوابی دارای مصوبه‌ است و باید نسبت به تکمیل و تجهیز آن اقدام شود تأکید کرد: در سال‌های گذشته برای ساخت این بیمارستان در شهرستان آبیک اقدام شد و بدون رعایت استانداردهای لازم این طرح را نیمه کاره گذاشتند.

زاهدی گفت: ما متعهد هستیم این بیمارستان را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم و انتظار داریم افراد خیر در این طرح بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای اقدام کنند.

وی بیان کرد: باید هر چه سریع تر استاندارد و نقشه لازم برای شروع پروژه تهیه شود و می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین دیگر برای تکمیل آن اقدام کرد.

* استانداردهای بیمارستان آبیک رعایت شود

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست گفت: سال‌ها قبل ساختمانی به نام بیمارستان 32 تختخوابی شهدا در آبیک افتتاح شد ولی چون استانداردها، تجهیزات، امکانات و فضای لازم را نداشت از ادامه کار آن جلوگیری شد.

مهرام افزود: به دلیل توقع ایجاد شده در مردم برای ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در این بیمارستان اقدام کردیم و با یکی از خیرین برای راه اندازی و تجهیز بخش های الحاقی به عنوان بیمارستان 64 تختخوابی آبیک وارد کار شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در صورت احداث بخشهای الحاقی این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین تجهیز آن را تعهد می‌کند تا هر چه سریع‌تر شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در فاز اول برای احداث بخش های الحاقی این بیمارستان با 64 تخت در 2 هزار مترمربع زیربنا با بخش خصوصی و خیرین توافق کرده ایم و تامین هزینه تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان را پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی استانداردهای ساخت بیمارستان در این طرح باید رعایت شود در غیر این صورت وزارت بهداشت آن را تایید نمی‌کند.

مهرام گفت: نمی‌خواهیم فضای اضافی در این طرح احداث شود، چون نگهداری آن دشوار است و تنها رعایت استانداردهای حداقلی براساس بیمارستان 64 تختخوابی مورد توجه است اما می توان در آینده برای توسعه این بیمارستان و انتقال برخی از بخش های آن اقدام کرد.

مرحوم حسن سمائیان از خیرین آبیک بسیار تمایل داشت تا بیمارستانی را در این شهرستان احداث کند که به دلایلی موفق به این کار نشد اما همسر و پسر این مرحوم برای اینکه به وصیت شفاهی وی عمل کنند، پیگیر احداث پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی 32 تخت‌خوابی شهدای آبیک شدند.

مترمربع زمین برای احداث پروژه الحاقی به وراث مرحوم سمائیان اختصاص داده می‌شود که در چهار طبقه با 1600 مترمربع این بیمارستان را احداث کنند.

خیر تعهد کرده بود با 15 میلیارد ریال اعتبار در مدت 18 ماه این بیمارستان را احداث کند و تحویل دهد به شرطی که تجهیز و نیروی انسانی همزمان با تکمیل پروژه صورت گیرد و شهرداری نیز مجوز و پروانه ساخت و نقشه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان قزوینتهیه شود که در چند سال در این زمینه پیشرفتی صورت نگرفته است.

هر چند که از این نشست نویدهایی به گوش می‌رسد، ولی امیدواریم این نشست در حد تصمیمات باقی نمانده و مسئولان به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 آذر 1396، کدخبر: 1598039، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین