پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
با توجه به وجود کارخانجات متعدد در صنعت کاشی سازی و فعالیت بسیاری از آن ها زیر ظرفیت اسمی، این صنعت نیازمند کسب بازارهای هدف جدید است تا بتواند به ساحل آرامش دست یابد.

شعار سال: صنعت کاشی و سرامیک از جمله صنایعی است که رشد چشمگیری در کشور داشته است و در دوره‌ای جزو صنایع پر سود به شمار می‌رفت.

پر سود بودن این صنعت موجب شد تا کارخانجات زیادی در کشور برای تولید کاشی و سرامیک ایجاد شوند بدون اینکه کسی به تبعات آن فکر کند.

به مرور زمان رکود این صنعت را در پیش گرفت و محصولات به جای راهی شدن به بازار راهی انبار‌ها شد و و به طور میانگین کارخانجات با زیر ظرفیت واقعی خود به کار ادامه دهند.

عدم فروش محصولات کارخانجات را در تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه کرد و ناچار شدند تسهیلاتی با سود‌های بالا دریافت کنند که تمام این موارد جز ضرر فایده‌ای برای این صنعت در پی نداشت.

عدم کشش بازار داخلی و مشکلات که در صادرات وجود داشت و عدم ایجاد بازار‌های جدید موجب شد این صنعت به شرایط بحرانی برسد و کارخانجات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کنند و همین امر موجب شد تعداد زیادی از کارخانجات تاب تحمل این مشکلات را نداشته و تعطیل شدند.

عدم بازاریابی مناسب، افزایش قیمت تمام شده و رقابت پذیر نبودن کالا‌ها از نظر کیفیت موجب شد این صنعت با ضرر و زیان روبه‌رو شود. هزینه سنگین حمل و نقل که در دنیا ۱۵-۱۰ درصد و در ایران ۳۰-۲۵ درصد است تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده این کالا گذاشت.

عدم بهره مندی از مشوق‌های صادراتی، عدم کنترل کالای صادارتی که منجر به خدشه اعتبار و برند محصولات ایرانی شد، مشکل تعرفه در کشور‌های هدف و تعرفه بالای نمایشگاهی در ایران از جمله مشکلاتی است که صنعت کاشی و سرامیک در بخش صادرات با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک درباره میزان تولید کاشی در کشور اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال ۲۵۰ میلیون مترمربع تولید شده است.

محمد روشنفکر بازار‌های هدف برای صادرات کاشی و سرامیک ایران را کشور‌های عراق، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان قزاقستان و پاکستان عنوان کرد و گفت: طی هشت ماهه امسال صادرات کاشی به ۹۵ میلیون متربع و ارزش ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است.

وی به مشکلات این صنعت برای صادرات اشاره کرد، افزود: محدودیت بانکی از جمله باز نشدن ال سی، سختگیری در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها این صنعت را در تنگنا قرار داده است و برای صادرات به بازار‌های جدید با مشکل مواجه هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ادامه داد: عراق بزرگترین بازار هدف صنعت کاشی است اما، طی سال گذشته دو بار تعرفه‌ها از سوی این کشور افزایش یافت و حتی برای بارگیری نیز محدودیت‌هایی ایجاد کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 20 آذر 96، کد مطلب: 374259، www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین