پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
تأخیر در پرداخت مستمری، صدای مددجویان تحت پوشش این سازمان را درآورد تا آن‌ها دست به دامان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شوند.

شعارسال:تأخیر در پرداخت مستمری، صدای مددجویان تحت پوشش این سازمان را درآورد تا آن‌ها دست به دامان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شوند.

تأخیر در پرداخت مستمری مددجویان نهادهای حمایتی، اینبار صدای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را درآورد و آن‌ها را دست به دامان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس کرد.

دو روز گذشته مراسمی برای بزرگداشت و تکریم معلولان از سوی سازمان بهزیستی کشور و با حضور جمعی از مسئولان این سازمان، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و با حضور بسیاری از معلولان تحت پوشش‌ بهزیستی، برگزار شد.

تأخیر در پرداخت مستمری مددجویان نهادهای امدادی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، موضوع تازه‌ای نیست و همین امروز که ۱۹ روز از آذر ماه می‌گذرد هنوز مستمری مددجویان پرداخت نشده است.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کم و کاستی مستمری که هم اکنون به معلولان پرداخت می‌شود گفت و معلولان حاضر در مراسم گویا منتظر فرصتی مناسب برای بازگویی درد و دل ‌های بی‌شمار خود در این مبحث بودند.

عزیزی از ناچیز بودن یارانه مراکز نگهداری از معلولان و قادر نبودن مدیران این مراکز در تامین هزینه‌های جاری آن‌ها و همچنین ناکافی بودن مستمری مددجویان معلول که در خانه نگهداری می‌شوند، سخن گفت.

هنوز صحبت‌های رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به پایان نرسیده بود که برخی از مددجویان معلول از تاخیر ۴ ماهه در دریافت مستمری خود اعلام نارضایتی کردند و دست به دامان او شدند که تا شاید صدای اعتراضشان را به گوش مسئولان سازمان بهزیستی کشور برساند.

در مراسم گردهمایی بزرگ معلولان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و برخی از دیگر مسئولان این سازمان، صدای اعتراض مددجویان در دریافت مستمری را شنیدند و البته تاکنون، هیچ گونه واکنشی از سوی آن‌ها در تایید یا رد و یا تشریح چرایی تاخیر در واریز مستمری مددجویان مشاهده نشده است.

از سوی دیگر مددجویان برخی از دیگر استان‌ها همچون استان کرمانشاه که این روزها با خسارات و عوارض زلزله اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند نیز از تاخیر همیشگی در دریافت مستمری خود گله‌مند هستند.

اگر چه مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی ناچیز است اما این افراد به گفته خودشان، روی همین مبلغ اندک و ناچیز حساب باز کرده‌اند و برای دریافت آن‌، روزشماری می‌کنند.

به قول برخی از منتقدان عملکرد کنونی دستگاه‌های حمایتی، شاید مبلغ مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره)، نصف پولی که مسئولان برای پاستیل و خوراکی فرزند خود پرداخت می‌کنند هم نباشد اما، همین مبلغ ناچیز ماهیانه، مرهمی هرچند کوچک بر گوشه ای از دردهای بی‌شمار مددجویان نیازمند حمایت خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد که با تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان، شرایط برخورداری آن‌ها از حداقل حقوق برای این افراد فراهم شود و همچنین با اشتغالزایی ویژه معلولان، این گروه از مددجویان به توانمندی نسبی رسیده و مجبور نباشند که برای تامین هزینه‌های جاری خود، منت کسی را بکشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار 20 آذر 96، کدخبر : 6354025 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین