پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تبیین جایگاه نماز در بین مردم مهمترین رسالت امروز مسؤولان است، گفت: اگر فرهنگ نماز و نماز خوانی به خوبی در بین مردم نهادینه و فراگیر شود، به یقین دیگر انسانی وجود ندارد که بخواهد نسبت به نماز بی تفاوت باشد.

شعار سال: حجت‌ الاسلام‌ علی ‌اکبر صمدی‌ یزدی، استاد حوزه علمیه قم، عصر یکشنبه، در سومین اجلاس استانی نماز که با حضور جمعی از مسؤولان و عموم مردم این استان در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند خیر و صلاح انسان را از هر کس دیگری بهتر می داند، تصریح کرد: خداوند متعال حکیم است و امر و نهی های او نیز بدون حکمت نیست.

وی با بیان اینکه مؤمن در انجام‌ واجبات نباید تردید کند و سؤالی برای او پیش بیایید، تصریح کرد: آثاز زیادی در نماز نهفته است که اگر مؤمن تردید کند، سؤالات بسیاری پیش رویش گذاشته می شود که این سرانجامش انحراف است.

حجت الاسلام صمدی یزدی با تأکید بر اینکه تبیین جایگاه نماز در بین مردم مهمترین رسالت امروز مسؤولان است، اظهار کرد: اگر فرهنگ نماز و نماز خوانی به خوبی در بین مردم نهادینه و فراگیر شود، به یقین دیگر انسانی وجود ندارد که بخواهد نسبت به نماز بی تفاوت باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید آموزه‌ های‌ دینی و فرهنگی نماز در جامعه تبیین و گسترش‌ یابد و از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌ های نماز دعوت شود‌، افزود: نماز با ایمان مردم گره خورده است؛ نمی شود فردی با ایمان باشد اما نماز نخواند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نماز ارتباط بین انسان مؤمن با خداوند متعال است، اظهار کرد: نماز موجب تقرب انسان به خداوند متعال می شود؛ انسان مؤمن باید بداند بعد از ایمان به خدا و مسائل اعتقادی و ولایت هیچ عملی بالاتر از نماز نیست.

وی با اشاره به اینکه انسانی که بی نماز باشد، منحرف خواهد شد و به سمت گناهان سوق داده می شود، افزود: گناه نتیجه غفلت انسان از یاد و ذکر خداوند است و انسانی که اهل نماز باشد نمی‌ تواند گناه کند‌.

حجت الاسلام صمدی یزدی با اشاره به نقش نماز در دوری انسان از شیطان تصریح کرد: فردی که اهل نماز باشد، شیطان از او ترس و وحشت دارد؛ تا زمانی که انسان به نمازش توجه کند، شیطان در بند است.

وی تقویت مبانی اعتقادی و دینی جامعه را از ضرورتهای امروز کشور دانست و با تأکید بر اینکه دشمن از بعد معنوی جامعه واهمه دارد، خاطرنشان کرد: اگر ارتباط بین جامعه و خداوند متعال حفظ شود، به یقین آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

استاد حوزه علمیه قم، نقش فضای مجازی و رسانه در ترویج آموزه های دینی را غیرقابل انکار دانست و گفت: باید با هوشیاری افسار فضای مجازی را در دست بگیریم و نگذاریم دشمن هر غلطی که می خواهد در این فضا بکند.

گفتنی است در ادامه این اجلاس، فعالان نماز و فضای مجازی، خادمین مساجد، مؤذنان، هیأتهای مذهبی نمونه، هیأت امنای موفق مساجد، ائمه جماعات موفق، مدیر موفق مدرسه، مدیر نمونه اداره، دانش ‌آموز و دانشجو و سرباز نمونه در امر اقامه و گسترش نماز تجلیل شدند.

همچنین با محوریت شعار سومین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» نمایشگاهی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف آشنایی بیشتر نسل نوجوان با فرهنگ نماز در کنار این اجلاس برپا شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 20آذر 96، کدمطلب:۵۴۲۶۴۵، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
ای کاش کار های فرهنگی مساجد علاوه بر رونق گرفتن دوباره، امروزی تر بشه تا جوونا همراه بشن باهاش
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین